Koordinator med ansvar för nämndprocessen
Enköpings kommun Teknik- och serviceförvaltningen / Administratörsjobb / Enköping
2025-11-07
Visa alla administratörsjobb i Enköping,
Knivsta,
Håbo,
Strängnäs,
Västerås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Enköpings kommun Teknik- och serviceförvaltningen i Enköping På Teknik- och serviceförvaltningen i Enköpings kommun arbetar vi för att skapa en hållbar och väl fungerande vardag - både idag och i framtiden. Med ansvar för fastigheter, allmän plats, VA, måltidsservice och servicefunktioner är vi en nyckelspelare i kommunens utveckling. Hos oss får du möjlighet att påverka, samarbeta och bidra till att nå en hållbarare och attraktiv kommun. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och förverkliga goda idéer - är du en av dem?
Som medarbetare hos oss får du tillgång till flera förmåner som bidrar till ett hållbart och hälsosamt arbetsliv. Du kan semesterväxla och på så sätt omvandla semestertillägg till extra lediga dagar - perfekt för dig som värdesätter mer tid för återhämtning.
Vi erbjuder dessutom kostnadsfri träning hos flera av våra samarbetspartners inom hälsa och friskvård, med ett brett utbud av pass varje vecka. Utöver det får du en friskvårdspeng på 2 000 kr per år att använda för det som passar dig bäst.
Vill du veta mer om Enköpings kommun som arbetsgivare? Titta in på vår jobb- och karriärwebb:
https://enkoping.se/jobbÄr du en professionell, ansvarsfull och flexibel person med god förmåga att sätta dig in i en mängd olika frågor både högt och lågt? Har du även förmåga att stötta vår politiska organisation och förvaltningen med ärendeberedningar och utbilda dina kollegor i nämndprocessen? Då kommer du trivas hos oss på staben som är förvaltningens gemensamma verksamhetsstöd.
Publiceringsdatum2025-11-07ArbetsuppgifterKoordinator med ansvar för nämndprocessen.
Som koordinator hos oss kommer du vara den som har huvudansvar för tekniska nämndens nämndprocess genom att förbereda nämndssammanträden, organisera beslutshanteringen, ta fram klarspråkade presentationer och stötta handläggarna med underlag.
Vid nämndens sammanträden säkerställer du ärendegången, dokumentation och protokoll. Rollen omfattar även att stötta och utbilda handläggare och chefer i beredningsprocessen av nämnd- och delegationsbeslut.
Du tar fram utbildningsmaterial och håller utbildningar internt som gör att förvaltningen höjer sin kompetens inom ditt område.
Vi behöver din skicklighet i att skapa bra och lättanvända strukturer i nämndprocessen, därför vill vi gärna att du har erfarenhet av olika digitala lösningar. Tillsammans med kollegor arbetar du även med arkivfrågor och diariet.
Du kommer också ingå i ett mycket kompetent team som stöttar varandra och tillsammans driver utvecklingen av ärendeberedning i kommunen.
KvalifikationerJag som är rekryterande chef heter Frida Magnusson. För att kunna vara en bra koordinator krävs att du är både flexibel och strukturerad, samtidigt som du är serviceinriktad med stark fingertoppskänsla. Det är viktigt att du gillar att vara mitt i smeten där du är en relationsbyggare av rang då samarbete är avgörande i den här rollen.
Vi söker dig som har examen från högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, juridik eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har kunskaper och erfarenheter av att arbeta nära och med politiker eller politiskt styrd organisation.
Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska språket och lätt för att formulera dig i skrift med klarspråk då det är en grundförutsättning för tjänsten. Vi ser gärna att du har erfarenhet av presentationsteknik och att kunna ta fram tydligt informationsmaterial.
Som koordinator hos oss behöver du vara utåtriktad, kommunikativ och gilla att samarbeta.
Du behöver ha ett strukturerat arbetssätt och kunna sköta flera arbetsuppgifter parallellt, ibland med snäva tidsramar. För att kunna driva utvecklingen framåt behöver du vara en van användare av digitala verktyg och arbetssätt.
Vi ser gärna att du är prestigelös, lyhörd och har en god förmåga att skapa tillit.
Jag vill gärna träffa dig som har driv och entusiasm och känner dig redo att axla ansvaret för den här viktiga rollen.
Tjänsten kan komma att tillämpa provanställning.
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.
Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida.
För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten via länken nedan och under rubriken "hantering av personuppgifter"
https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping/kommunen-som-arbetsgivare.htmlVi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C286835".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Enköpings kommun (org.nr 212000-0282)
Arbetsplats Enköpings kommun Teknik- och serviceförvaltningen
Kontakt Stabschef Teknik och serviceförvaltningen
Frida Magnusson
frida.magnusson@enkoping.se 0171-62 70 76 Jobbnummer 9594587