Konsult för extrajobb till Konsultcenter
Västerås stad / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västerås stad i Västerås,
Köping eller i
hela Sverige Vi söker en medarbetare för anställning på timme hos oss på Konsultcenter. Konsultcenter består av drygt 20 medarbetare med skiftande akademisk bakgrund. Hos oss finns till exempel samhällsvetare, systemvetare, beteendevetare, folkhälsovetare och ekonomer. Vi har högt i tak och tar vara på våra olika kompetenser för att hjälpa varandra i våra olika konsultuppdrag. Vanliga uppdrag för våra konsultar handlar om utredningsarbeten, projektledning, statistik, målavstämningar, kartläggningar, enkätundersökningar, uppföljningar och utvecklingsarbeten. Alla uppdrag utförs på beställning av stadens förvaltningar och bolag.
Konsultcenter ingår i Servicepartner. Läs gärna mer på
www.vasteras.se/servicepartnerPubliceringsdatum2016-10-03ArbetsuppgifterPå konsultcenter arbetar vi på uppdrag av flera av stadens förvaltningar med deras respektive behov. Rollen varierar mycket utifrån hur förvaltningarnas verksamheter skiljer sig åt.
Ditt uppdrag här kommer att bli att stödja och hjälpa ordinarie personal med att ta fram statistik, genomföra undersökningar, webbenkäter och liknande. Vi tror att du behöver vara lite av en statistiker inombords eftersom mycket av uppdraget handlar om att lätt kunna komma in och röra sig i olika system där du tar fram statistik. Då vi servar hela stadens olika verksamheter med konsulter på uppdrag finns det stor chans att dina arbetsuppgifter kommer att vara mångsidiga och varierande.
KvalifikationerVi söker dig som är serviceinriktad med vilja och förmåga att hjälpa andra. Eftersom du arbetar mot flera konsulter och förvaltningar hos oss är det viktigt att du har en analytisk förmåga med struktur på ditt arbete och kan uppnå resultat.
Du har minst en gymnasial utbildning. Meriterande är om du har eller pågår en högskoleutbildning. För att vara aktuell för den här tjänsten krävs mycket goda kunskaper i Excel, har du dessutom erfarenhet av arbete med Excel sedan tidigare är det ett stort plus. Har du även kunskaper i SPSS är det meriterande.
Varmt välkommen med din ansökan och tveka inte med att skicka in din ansökan då rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under annonseringen!
ÖVRIGT
Västerås stad har 10 000 medarbetare inom 100 olika yrken, alla med det gemensamma målet att bygga en stolt och välfungerande stad där framtidstro står i centrum. Tillsammans bidrar vi till välfärden och gör skillnad varje dag. I Västerås stad strävar vi efter att varje dag leva upp till vår värdegrund "Alltid bästa möjliga möte".
Vi vill ha en sammansättning av medarbetare som speglar mångfalden i vårt samhälle. Det tror vi är viktigt för en stolt och välfungerande stad. Funderar du på att flytta till Västerås? Besök gärna
www.jiv.se , som ger dig information om staden och vilket stöd medflyttarakademin kan ge dig och din respektive vid en eventuell flytt.
På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. Västerås stad arbetar bland annat för att alla våra tillsvidareanställda medarbetare ska få möjligheten att önska tjänstgöringsgrad.
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Timavlönad. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-09
Ange följande referens när du ansöker: 2016/00908
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef Irja Holtter 021-391129
HR-konsult Therese Ericsson 021 - 39 14 91
Facklig kontaktVision Per Lundqvist 021-39 80 47
FöretagVästerås stad
AdressVästerås stad
Västerås
72187 Västerås
KontorsadressStadshusentrén, Fiskartorget 72187 Västerås
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3080499
Observera att sista ansökningsdag har passerat.