Konferenskoordinator till vår kund WTC i Västra hamnen

KFX HR-partner Syd AB / Receptionistjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Syd AB i Malmö, Lomma, Lund, Trelleborg, Landskrona eller i hela Sverige

Om tjänsten
Vi söker nu en serviceinriktad Konferenskoordinator, som ska jobba hos vår entreprenadkund World Trade Center i västra hamnen i Malmö. Tjänsten är ett föräldravikariat på 1-1,5 år med stor möjlighet till förlängning.

Om företaget
KFX HR-Partner är ett auktoriserat bemanningsföretag som erbjuder en trygg och säker arbetsmiljö. Vi är måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra resurskonsulter. Hos oss blir du sedd och vi håller kontinuerligt enskilda uppföljnings- och utvecklingssamtal.

Som entreprenadanställd hos oss på KFX HR-partner har du fast månadslön. KFX HR-Partner har kollektivavtal med Unionen, vilket innebär att vi tillämpar Bemanningsavtalet för tjänstemän mellan Bemanningsföretagen och Unionen.

Tjänsten är ett föräldravikariat och ingår i vår bemanningsverksamhet så du är anställd hos oss på KFX HR-Partner men jobbar ute hos vår kund i centrala Malmö.


Arbetsuppgifter
Som Konferenskoordinator har du en bred och koordinerade roll där du ansvarar för att boka in, planera och utföra konferenser av olika storlekar. Det kan vara allt från det lilla mötet till stora event. Tjänsten innefattar arbetsuppgifter så som:

• Ansvarar för befintligt bokningssystem, se till att all information finns samt är korrekt.
• Ansvara för att ta emot, sälja in och boka externa konferensförfrågningar.
• Ansvara för korrespondens, offerter, ändringar, avbeställningar mm från externa konferenskunder.
• Sälja in konferenser (reaktiv försäljning) vid bokade visningar och spontana intresseförfrågningar.
• Se till att konferensrummen är representativa och att all utrusning fungerar som den ska samt rapportera felaktigheter till respektive Center Manager.
• Ha en teknisk förståelse för konferensutrustning, WIFI, Skrivare, Taggar mm.
• Allmänt kontorsarbete och administration
• Samarbeta med och stödja receptionen vid behov.
• Ge förslag på utveckling och effektivisering av det dagliga arbetet och bokningssystemet.

Du kommer även att se till så att konferensbokningar följer tid och schema, fixa fika samt andra måltider till konferenser, ta emot konferensbesökare, post- och mailhantering kring konferens samt översyn av lokalerna.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att boka och anordna större konferenser sedan tidigare och som förstår betydelsen av ett professionellt, flexibelt och servicemedvetet kundbemötande. Vidare kan du uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska och har goda datorkunskaper, främst i Officepaketet. Du är tekniskt kunnig och kan säkerställa AV-teknik i våra konferenslokaler.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och vi söker dig som är servicemedveten och säljande som person. Det är mycket viktigt att du har förmågan att se vad som behöver göras, att du är en teamplayer samt att du har ett ödmjukt förhållningssätt.


Övrigt
Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2017-08-28

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-22
Ange följande referens när du ansöker: 2843
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rebecka Möberg 040-120200

Företag
KFX HR-partner Syd AB

Adress
KFX HR-partner Syd AB
Stora Nygatan 40
21137 Malmö

Kontorsadress
Stora Nygatan 40

Jobbnummer
3664746

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Syd AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Syd AB: