Kommunvägledare till Servicecenter
Örebro kommun / Marknadsföringsjobb / Örebro
2017-11-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunvägledare till Servicecenter" (publicerad 2023-05-11) ⬅️
Visa alla marknadsföringsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Vill du vara med och göra vardagen enklare för Örebro kommuns medarbetare? Vill du även bli en del i teamet Servicecenters svarsgrupp inom barn och utbildning samt kultur och fritid?
Publiceringsdatum2017-11-08Om tjänstenPå Servicecenter blir dina arbetsuppgifter att bland annat lämna information om kommunens verksamheter, ge vägledning, besvara statusfrågor, utföra enklare handläggning av nya ansökningar samt att ta emot synpunkter från våra medborgare. Du utför ditt uppdrag via telefon och dator samt genom att ta emot besökare som kommer till oss med sina frågor. Du arbetar utifrån en helhetssyn och din utgångspunkt är medborgarfokus. Primärt tillhör du en svarsgrupp, men förväntas även kunna svara på frågor inom andra områden om behov uppstår.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• lämna information om kommunens verksamheter och ge vägledning till våra medborgare via bildtelefon, telefon, e-post, webb och personliga möten
• stötta medborgare i att använda e-tjänster, hanterar blanketter, tar emot inkomna handlingar och utför enklare handläggning utifrån ett rutin- och regelstyrt arbetssätt
• göra bedömningar om ärenden ska hanteras direkt eller lotsas vidare enligt fastställd rutin
• arbeta utifrån en helhetssyn och din utgångspunkt är medborgarfokus.
• använda och dokumenterar i de verksamhetssystem som krävs.
Kompetenser• avslutad godkänd gymnasieutbildning
• mycket goda språkkunskaper i svenska, både i tal och i skrift
• dokumenterad erfarenhet av arbete med att ge service via telefon och personliga möten
• dokumenterad erfarenhet av minst ett års arbete inom kontaktcenter
• goda kunskaper i engelska
• dokumenterad erfarenhet av arbete med datorn som verktyg samt vana att arbeta i flera olika datasystem parallellt
Du ska behärska svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med medborgare och medarbetare samt dokumentera skriftligen det som verksamheten kräver i våra system. Vi söker dig som är flexibel, ha en god samarbetsförmåga och är serviceinriktad.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Övrigt meriterande
• goda kunskaper i verksamhetssystem Raindance och Adela
• erfarenhet i arbete med sociala medier
• erfarenhet att jobba med mejlhantering riktad till kund/medborgare
• kunskap att arbeta i ärendehanteringssystemet Artvise
• kunskaper att jobba i telefonisystemet TRIO
• grundläggande kunskaper om Örebro kommun.
Omfattning och tillträde
Tillsvidareanställning, 100 %, med tillträde snarast enligt överenskommelse, 1 tjänst.
Om arbetsplatsen
Servicecenter är en del i avdelningen för Kommunikation och Samhällsutveckling och ingår i Kommunstyrelseförvaltningen. På Servicecenter jobbar cirka 60 medarbetare. Arbetstiden är schemalagd och öppettider är måndag-fredag klockan 07-17.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb
Ansökan
Sista ansökningsdag är 2017-11-22.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktInger Jidenius, Enhetschef 019- 21 13 44
Maria Gille, Enhetschef 019-21 11 32
Mona Cannesjö, Gruppledare 019-21 59 97
SACO Expedition, Facklig representant 019-21 30 96
FöretagÖrebro Kommun
AdressÖrebro Kommun
Box 30060
70135 Örebro
KontorsadressBox 30060
Jobbnummer 3790931
Observera att sista ansökningsdag har passerat.