Kommunvägledare
Motala kommun, Kommunikation / Kundservicejobb / Motala
2022-04-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunvägledare" (publicerad 2024-02-14) ⬅️
Visa alla kundservicejobb i Motala,
Vadstena,
Mjölby,
Karlsborg,
Linköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Motala kommun, Kommunikation i Motala Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena Digitalisering/Beredningsstöd, Strategisk samhällsplanering, HR, Kommunikation samt Planering och uppföljning. Förvaltningen har till uppdrag att leda, stödja och samordna hela kommunorganisationen på kommunstyrelsens uppdrag. Detta görs genom att ha kundens behov i fokus samt att vi har en helhetssyn och gemensamma arbetssätt. Vi är en lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra.
Publiceringsdatum2022-04-01ArbetsuppgifterSom kommunvägledare är du kommunens ansikte utåt och bidrar till att förbättra kommunens tillgänglighet och bemötande. Ditt arbete innebär daglig kontakt med kommuninvånare och andra intressenter via telefon, besök, e-post och digitala medier. Du svarar på frågor, informerar och ger råd samt svarar för att de uppgifter och uppdrag som lämnas från förvaltningar och bolag blir korrekt hanterade.
Du kommer arbeta i olika verksamhetssystem för att bland annat hantera kommunens telefonisystem, ärendehanteringssystem, kartor och liknande. Dina arbetsredskap är i huvudsak IT-baserade system i kombination med telefoni. I uppdraget ingår också att uppdatera information på kommunens webbplats.
Du kommer att ingå i ett team som tillsammans arbetar för att nå uppsatta mål. Servicen utvecklas hela tiden genom ett aktivt och nära samarbete med kommunens verksamheter samt fortlöpande utbildning och utveckling. Du kommer att arbeta utifrån ett roterande schema för att skapa variation i arbetsuppgifterna.
KvalifikationerVi söker dig som har minst gymnasienivå med inriktning mot service eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Utbildning på högskolenivå inom service, administration eller kommunikation är meriterande.
Du ska ha minst två års arbetslivserfarenhet av arbete inom service och kundbemötande. Du ska även ha erfarenhet av digitala arbetssätt, digitala verktyg samt telefonisystem. Du ska ha arbetsrelaterad erfarenhet av att kommunicera och skapa innehåll på webbplatser och i sociala medier. Erfarenhet från kommunal eller annan offentlig verksamhet är meriterande. Även erfarenhet av arbete i kundtjänst-/ärendehanteringssystem är meriterande.
Du ska ha god datorvana och mycket goda kunskaper i informationssökning. Du besitter en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Eftersom arbete med webbinformation ingår i uppdraget ska du ha kunskap om webbaserade publiceringsverktyg. Övriga språkkunskaper samt kunskap i Wordpress är meriterande.
Som person har du en personlig mognad, förmåga att samarbeta, är engagerad och har en problemlösande analysförmåga. Du är även serviceinriktad, flexibel och öppen för förändringar.
Under rekryteringsprocessen kan vi komma att använda oss av arbetsprov.
ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.
Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMotala kommun, Kommunikation
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "GLF 5/22".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Motala kommun (org.nr 212000-2817)
Arbetsplats Motala kommun, Kommunikation
Kontakt Kommunikationschef
Sofia Löf
sofia.lof@motala.se 0141-225074 Jobbnummer 6497812
Observera att sista ansökningsdag har passerat.