Kommunsekreterare

Ronneby kommun, Samordning, Utveckling, Sekretariat / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Ronneby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Ronneby, Karlskrona, Karlshamn, Tingsryd, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ronneby kommun, Samordning, Utveckling, Sekretariat i Ronneby

I Ronneby - den moderna kurorten - är det tryggt, nära och familjärt att leva och verka.
Kommunen har ca 28.000 invånare och är belägen i hjärtat av Blekinge, Sveriges trädgård.

En av enheterna på Kommunledningsförvaltningen är Enheten för samordning, utveckling och sekretariat.

Inom enhetens budget ryms de politiska instanserna kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och valnämnd.

Enheten är ansvarig för beredning, kallelser, protokollskrivning för fullmäktige, kommunstyrelsen och valnämnden.

Inom enheten administreras även överförmyndarnämnden.

På enheten hanteras också arkivfunktion, skuld- och budgetrådgivning, konsumentrådgivning, kopieringscentral, juridiska frågor och upphandling.
Utredare och samordnare arbetar med omvärldsbevakning, kvalitetsutveckling, utredningar,beredning av ärenden och samordning av kommunövergripande frågor såsom säkerhet, miljö, folkhälsa och internationella frågor.

Publiceringsdatum
2013-12-11

Arbetsuppgifter
I Ronneby kommun är alla nämndsekreterarna samlade i ett centralt nämndsekretariat. I rollen som kommunsekreterare kommer du att vara sekreterare i Kommunstyrelsen och dess arbetsutskott samt Kommunfullmäktige. Det ingår dock att kunna ersätta sekreteraren i andra nämnder vid behov.
I början av 2014 byter kommunen dokument- och ärendehanteringssystem med inriktningen mot en helt digital ärendehanteringsprocess. Som kommunsekreterare kommer du vara en del i införandeprocessen och medverka tillsammans med bl a övriga nämndsekreterare i utvecklingen av nämndernas ärendehantering. Du kommer även att ha en samordnande roll i nämndsekretariatet. Ärendeberedning samt kvalificerat utredningsarbete ingår i varierande utsträckning. Under 2014 kommer jobbet även att innebära arbete med anledning av de allmänna valen.

Kvalifikationer
Du skall ha för tjänsten lämplig högskoleutbildning inriktad mot juridik, statsvetenskap, förvaltningsrätt samhällvetenskap eller liknande. Du har kunskaper i kommunallagen och har med fördel erfarenhet från liknande tjänst i kommun. Du ska kunna kommunicera väl i tal men framförallt i skrift.

Det är viktigt att du kan organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt samt håller tidsgränser. Kunskap och erfarenhet av att arbeta med IT som verktyg för administration och verksamhetsutveckling är meriterade.

Vi förutsätter att du som person är strukturerad, kvalitetsmedveten och stresstålig. Du har känsla för service, är självgående men har samtidigt lätt för att samarbeta med andra.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-10
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ange följande referens när du ansöker: A366276
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Karin Sonesson, Samordnings- och utveckling 0457-61 89 79

Facklig kontakt
Anita Holtne, Vision 0457-61 84 92
Johan Sandevärn, Akademikerförbundet 0457-61 89 74

Företag
Ronneby kommun, Samordning, Utveckling, Sekretariat

Adress
Ronneby kommun, Samordning, Utveckling, Sekretariat
Stadshuset
37280 Ronneby

Jobbnummer
1725872

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ronneby kommun, Samordning, Utveckling, Sekretariat

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ronneby kommun, Samordning, Utveckling, Sekretariat: