Kommunsekreterare

Nykvarns Kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Nykvarn
2013-10-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunsekreterare" (publicerad 2021-02-08) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Nykvarn, Södertälje, Gnesta, Ekerö, Salem eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nykvarns Kommun i Nykvarn, Upplands Väsby, Täby eller i hela Sverige

(ref.nr 154624/2013)

Publiceringsdatum
2013-10-17

Dina arbetsuppgifter
Du har som kommunsekreterare en central roll i arbetet i vårt kommunhus. I dagens organisation tillhör du avdelningen Uppdrag och Planering. vilken förutom kommunkansliet innehåller övergripande planeringsfrågor, beställningsfunktioner för projekt och teknik samt säkerhetsfrågor. Din närmaste chef är planeringschefen.
Ditt ansvarsområde är i första hand nämndadministrationen med ärendeberedning, kallelser samt sekreterarskap. Här ingår kvalitetsgranskning och sammanställning av beslutsunderlag samt förberedelse av sammanträden. Ansvaret för dokumenthantering och arkiv finns också i tjänsten. Du arbetar nära kommunchefen, planeringschefen, registrator och handläggande tjänstemän.
I första hand arbetar du för kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och kommunstyrelsens arbetsutskott. I ansvarsområdet finns också en valnämnd och du har ett samordnande ansvar på tjänstemannanivå för genomförande av val 2014. Vissa övriga styrelser/grupperingar kan hamn under ditt ansvar. I förvaltningen finns förstås flera rutinerade personer att tillgå. I tjänsten ligger också ett samordnings- och utvecklingsarbete tillsammans med övriga nämndsekreterare.
Du är kommunens personuppgiftsombud. Ansvaret omfattar också visst projektansvar och en del utredningsarbete.
Ett arbete pågår nu för införande av en ny version av LEX ärendehanteringssystem för hela kommunen. Här blir du engagerad.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen i förvaltningsrätt, samhällsvetenskap eller annan relevant högskoleutbildning som kan komma i fråga. Du bör vara väl insatt i villkoren för kommunal verksamhet, exempelvis offentlighet och sekretess. Du får gärna ha erfarenhet från liknande arbete och  ha arbetat i en politiskt styrd organisation.
Som person är du noggrann, strukturerad, har en analytisk förmåga och kan arbeta självständigt. Samtidigt är du van vid att arbeta i grupp, eftersom kanslienheten arbetar som ett team med gemensamt ansvar. God förmåga att hantera svenska i tal och skrift krävs.
Anställningen:
Tjänsten är på heltid och är en tillsvidaretjänst. Vi önskar att du kan tillträda tjänsten så snart som möjligt.

För mer information ring:
Planeringschef Bengt Persson, tfn 08-555 010 08
Kommunchef Ola Edström, tfn 08-555 010 01

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-11-01
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Nykvarns kommun

Adress
Nykvarns kommun
Centrumvägen 20
15580 Nykvarn

Jobbnummer
1679794

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nykvarns Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nykvarns Kommun: