Kommunsekreterare
Sandvikens kommun, Kommunkansliet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Kommunkansliet i Sandviken Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreationsområden i anrika bruksmijöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens Kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda. I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre.
Publiceringsdatum2012-07-20ArbetsuppgifterSom kommunsekreterare är du mitt i händelsernas centrum och har koll på vad som händer i kommunen. Du kommer att vara ansvarig för och administratör av sammanträdena för kommunstyrelsen, dess arbetsutskott och kommunfullmäktige. Detta innebär viss tjänstgöring kvällstid. I tjänsten ingår även att delta i projekt och utredningar där din sakkunskap behövs. I din roll som kommunsekreterare kommer du att konsulteras i allehanda frågor både av förtroendevalda och av tjänstemän i kommunen. Kommunsekreteraren sammankallar till nämndsekreterarträffar inom kommunen. Tjänsten är organisatoriskt placerad på kommunledningskontoret med den administrativa chefen som närmsta chef. Kommunledningskontoret har ett övergripande ansvar för dokument- och ärendehanteringen som sköts via ärendehanteringssystemet W3D3 som du i samarbete med huvudregistratorn är systemförvaltare för. Du som kommunsekreterare ansvarar också för att vidareutveckla den digitala nämndsadministrationen.
KvalifikationerVi söker dig som har juridisk och/eller akademisk samhällsvetenskaplig utbildning eller likvärdig utbildning/erfarenhet. Dina IT-kunskaper är goda och du är intresserad av e-förvaltning och vill bidra till utvecklingen inom området.
Som person är du serviceinriktad, social och bra på att uttrycka dig både i tal och i skrift. Du är också förtroendeingivande, noggrann, strukturerad, ordningsam och serviceinriktad och har förmåga att ta egna initiativ. Du har tidigare erfarenhet från arbete i politiskt styrd organisation/offentlig förvaltning, samt kunskap om nämndadministration.
Personlig lämplighet kommer att väga tungt vid tillsättningen av tjänsten.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-08-12
Vi välkomnar alla sökande som bidrar till mångfald oberoende av ålder, kön, funktionshinder, social och kulturell tillhörighet, religionstillhörighet eller sexuell läggning.
Sök tjänsten via
www.sandviken.se.Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Ange följande referens när du ansöker: 48-12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn-Sofie Hedenström,
ann-sofie.hedenstrom@sandviken.seFacklig kontaktAnders Johansson, 026- 24 11 11,
anders.johansson@sandviken.seTanja Sjöstrand, 070-089 70 43
FöretagSandvikens kommun, Kommunkansliet
AdressSandvikens kommun, Kommunkansliet
Stadshuset, Odengatan 37
81180 Sandviken
Jobbnummer 1298687
Observera att sista ansökningsdag har passerat.