Kommunsekreterare

Sandvikens kommun, Kommunkansliet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Kommunkansliet i Sandviken

Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreationsområden i anrika bruksmijöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens Kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda. I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre.

Publiceringsdatum
2012-07-20

Arbetsuppgifter
Som kommunsekreterare är du mitt i händelsernas centrum och har koll på vad som händer i kommunen. Du kommer att vara ansvarig för och administratör av sammanträdena för kommunstyrelsen, dess arbetsutskott och kommunfullmäktige. Detta innebär viss tjänstgöring kvällstid. I tjänsten ingår även att delta i projekt och utredningar där din sakkunskap behövs. I din roll som kommunsekreterare kommer du att konsulteras i allehanda frågor både av förtroendevalda och av tjänstemän i kommunen. Kommunsekreteraren sammankallar till nämndsekreterarträffar inom kommunen. Tjänsten är organisatoriskt placerad på kommunledningskontoret med den administrativa chefen som närmsta chef. Kommunledningskontoret har ett övergripande ansvar för dokument- och ärendehanteringen som sköts via ärendehanteringssystemet W3D3 som du i samarbete med huvudregistratorn är systemförvaltare för. Du som kommunsekreterare ansvarar också för att vidareutveckla den digitala nämndsadministrationen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har juridisk och/eller akademisk samhällsvetenskaplig utbildning eller likvärdig utbildning/erfarenhet. Dina IT-kunskaper är goda och du är intresserad av e-förvaltning och vill bidra till utvecklingen inom området.

Som person är du serviceinriktad, social och bra på att uttrycka dig både i tal och i skrift. Du är också förtroendeingivande, noggrann, strukturerad, ordningsam och serviceinriktad och har förmåga att ta egna initiativ. Du har tidigare erfarenhet från arbete i politiskt styrd organisation/offentlig förvaltning, samt kunskap om nämndadministration.
Personlig lämplighet kommer att väga tungt vid tillsättningen av tjänsten.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-08-12
Vi välkomnar alla sökande som bidrar till mångfald oberoende av ålder, kön, funktionshinder, social och kulturell tillhörighet, religionstillhörighet eller sexuell läggning.
Sök tjänsten via www.sandviken.se.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Ange följande referens när du ansöker: 48-12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Sofie Hedenström, ann-sofie.hedenstrom@sandviken.se

Facklig kontakt
Anders Johansson, 026- 24 11 11, anders.johansson@sandviken.se
Tanja Sjöstrand, 070-089 70 43

Företag
Sandvikens kommun, Kommunkansliet

Adress
Sandvikens kommun, Kommunkansliet
Stadshuset, Odengatan 37
81180 Sandviken

Jobbnummer
1298687

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Kommunkansliet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Kommunkansliet: