Kommunikatör

Kristinehamns kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristinehamn, Storfors, Nacka, Degerfors, Karlskoga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristinehamns kommun, Socialförvaltningen i Kristinehamn

Kristinehamns kommun har cirka 24.000 invånare och ligger vid Vänerns strand i Värmland. Här finns ett gott företagsklimat, ett rikt kultur- och fritidsliv samt tillgång till vacker skärgård och natur.

Socialförvaltningen är uppdelad i verksamhetsområdena handikappomsorg, individ- och familjeomsorg samt äldreomsorg. Förvaltningens kärnverksamhet är att:
• bedriva omvårdnad, omsorg och rehabilitering
• ge stöd och hjälp för människor att bli självförsörjande och leva ett självständigt liv
• genom utredning och insatser ge barn, ungdomar och vuxna stöd, hjälp och service
• ge stöd och service till funktionshindrade




Publiceringsdatum
2016-12-30

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder en tjänst där du kommer att få en stor bredd på arbetsuppgifter. I rollen som kommunikatör hos oss på socialförvaltningen ingår att vara redaktör för vår del av det kommungemensamma intranätet och att ansvara för vår information på kommunens hemsida. Du ska hjälpa förvaltningens verksamheter att ta fram foldrar och annan tryckt information, skriva egna och redigera andras texter, skriva pressmeddelanden, hantera/övervaka förvaltningens närvaro i sociala medier, vara ett stöd vid annonsering med mera. Du ska också i samråd med chefer eller projektledare planera och genomföra olika kommunikationsinsatser.

Socialtjänsten står inför en något av en teknisk revolution i och med utvecklingen av e-hälsa och digitala tjänster. Du kommer på olika sätt att vara drivande i den utvecklingen, bl.a. genom att samordna förvaltningens e-tjänster och att bevaka och driva e-hälsofrågor.

Du kommer att ingå i förvaltningens ledningsgrupp och i tjänsten hör till att arbeta med kvalitets- och utvecklingsfrågor.

Du kommer också att arbeta i nätverk med kollegorna på den centrala informationsenheten och andra förvaltningskommunikatörer.




Kvalifikationer
Du har universitetsutbildning i media- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Självklart uttrycker du dig väl i tal och skrift och har god förmåga att anpassa text till en målgrupp.

Du har minst grundläggande kunskaper i grafisk formgivning i Adobe InDesign och erfarenhet av webbpublicering.

Det är viktigt att du kan arbeta både självständigt och i grupp. Utifrån de arbetsuppgifter som tjänsten innebär är det viktigt att du har god förmåga både till strategiskt och operativt arbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbete i en politiskt styrd organisation och/eller med e-hälsofrågor.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kristinehamn kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-15
Ange följande referens när du ansöker: A641512
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva-Lotta Lindskog 055088633

Företag
Kristinehamns kommun, Socialförvaltningen

Adress
Kristinehamns kommun, Socialförvaltningen
Kungsgatan 30
68184 Kristinehamn

Kontorsadress
Kungsgatan 30 68184 Kristinehamn

Jobbnummer
3239520

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristinehamns kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristinehamns kommun, Socialförvaltningen: