Kommunikativ administratör till modern myndighet

Perido AB / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Gävle, Hofors, Söderhamn, Östhammar, Hedemora eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2018-09-27

Beskrivning
Perido söker en skicklig administratör som vill arbeta inom området Registratur. Vår kund är en samhällsviktig myndighet och tjänsten är placerad på kontoret i Gävle. Du kommer ingå i dokumentstyrningsenheten och tillsammans med områdena arkiv och förvaltning sköta både administration och kundkontakt.

Som administratör inom området registratur kommer du att registrera och diarieföra enklare ärendetyper och kvalitetsgranska befintliga ärenden för att sedan återskapa dem i ett nytt system i takt med att det gamla systemet avställs. Du kommer sköta insortering av analoga akter och sortering av kvitton i arkivet och expediera handlingar till extern part. Att vara trygg i din kommunikation gynnar dig, då du kommer sköta kontakten med kunder gällande nya och befintliga ärenden, både internt och externt.

Tack vare att du har minst tre års erfarenhet av liknande administrativt arbete tror vi att du känner dig säker i rollen och trivs med en bred funktion där du får använda hela din skala av kompetenser. Att vara noggrann, strukturerad och älska att organisera är för dig lika självklart som att jorden är rund. Prestigelös, social med kommunikativ förmåga är ytterligare egenskaper som vi tror att du har och som kommer göra att du trivs lite extra i rollen som administratör hos vår kund!

Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kravprofil för detta jobb
• Gymnasial utbildning
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet som administratör
• Goda kunskaper i Word, Excel och Outlook
• Tidigare arbetat i något ärende- och dokumenthanteringssystem
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift

Meriterande

• Tidigare erfarenhet av arbetet som Registrator

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid. Konsultuppdrag med tillträde omgående till 2019-04-30, med chans till förlängning.

Så ansöker du
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Känner du dig bekväm i rollen som administratör, men börjar längta efter nya utmaningar? Vill du arbeta inom en bred roll och få använda din kommunikativa förmåga? Då kan detta vara något för dig!

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30447 i ämnesraden.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Frågor: fraga@perido.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Adress
Perido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Kontorsadress
Katarinav 15, 8 tr

Jobbnummer
4370602

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: