Kommunikativ administratör med ekonomisk förståelse
Arena Personal AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Arena Personal AB
Publiceringsdatum2013-08-09Om företagetVi söker en kommunikativ administratör med ekonomisk förståelse som kan tillträda ett nytt uppdrag i slutet av augusti. Du kommer att vara anställd av oss på Arena Personal och uthyrd till vår kund i Stockholm city.
Dina arbetsuppgifterSom kommunikativ administratör kommer du att arbeta i ett projekt med anledning av att ett nytt inköpssystem nyligen är implementerat. Du kommer att hantera information både internt och externt och därför söker vi dig som har erfarenhet av och trivs med att ha kontakter med kunder och leverantörer via telefon. Du kommer främst se till att rutiner förmedlas och skapa instruktioner för att de på bästa sätt följs. I projektet kommer du även att ha ett nära samarbete med ekonomiavdelningen, exempelvis genom att ta ut och sammanställa information ur Agresso.
ProfilFör att lyckas i rollen har du erfarenhet av samt trivs med att ha kontakt med kunder och leverantörer och har förmågan att tydligt förmedla instruktioner. Det är även viktigt att du har skaffat dig en god förståelse för hur det ekonomiska flödet fungerar i ett företag. Därför tror vi att du har arbetat ett tag på eller i nära samarbete med en ekonomiavdelning och/eller har någon form av ekonomisk utbildningsbakgrund. Erfarenhet av bokföring är inget krav, men du bör vara bekant med begrepp som kund- och leverantörsreskontra, fakturering och bokslut. Har du även varit med vid implementering av nytt system eller har erfarenhet av att arbeta i projektform är det ett plus. Då vår kund arbetar i Agresso är det en fördel om du tidigare har jobbat i det.
Som person är du social, noggrann, serviceinriktad och driven i ditt arbetssätt. Vidare har du en god kommunikativ och pedagogisk förmåga och tycker att det är en självklarhet att bemöta kunder och leverantörer med ett leende på läpparna. Är du även prestigelös, lösningsorienterad, självgående och har lätt för att ta egna initiativ kommer du att lyckas i denna roll.
Uppdraget är på heltid, kommer att starta i slutet av augusti och pågå till och med årsskiftet med möjlighet till förlängning.
Låter detta intressant och har du den profil vi söker? I så fall är du varmt välkommen in med din ansökan bestående av ett CV och gärna ett personligt brev via vår hemsida (registreringsprocessen tar ca 30 sekunder). Vi vill tipsa dig om att söka redan i dag då intervjuer sker löpande och vår ambition är att vara klara med urvalet snarast..
Vi ser fram emot din ansökan!
Om företagetArena Personal är experter på rekrytering och bemanning. Vi är verksamma över hela landet och har rätt storlek för att leverera de mest komplexa volymuppdragen och är tillräckligt nära marknaden för att hitta unika kompetenser. Vi är din personliga bemanningspartner. Som en del av Aktriva-koncernen, där även Arbetslivsresurs ingår, är vi en komplett HR-partner som erbjuder organisationsutveckling, omställning, rehabilitering, rekrytering och bemanning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-08-31
Ange följande referens när du ansöker: 1078
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmelie Eriksson 08-587 117 00
Isabelle Lilja 08-587 117 00
FöretagArena Personal AB
AdressArena Personal AB
Alströmergatan 14
10425 Stockholm
Jobbnummer 1621985
Observera att sista ansökningsdag har passerat.