Kommunikationsstrateg IT, Solna
Skatteverket / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverkets IT-avdelning är en av Sveriges största, med en stor och komplex IT-miljö. IT-avdelningen ansvarar för utveckling, drift, förvaltning och underhåll av Skatteverkets IT-system. IT-avdelningen erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter och en chans att utvecklas mot ett stort antal roller inom en bred och varierad IT-miljö. IT-avdelningen siktar högt och når goda resultat, alltid utifrån Skatteverkets värdeord: offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som kommunikationsstrateg på IT-avdelningen - innebär att planera och genomföra övergripande kommunikationsstrategier, kommunikationsplaner och budskap. Du gör också presentationer, skriver tal och ledare åt ledningsguppen samt veckovisa nyhetsbrev till avdelningens chefer. Du är redaktör för IT-avdelningens nyhetssida på intranätet, vilket innebär att skriva artiklar, fotografera och publicera.
Det innebär att du driver och utvecklar avdelningens kommunikation ur ett styr- och ledningsperspektiv. Du stärker chefernas kommunikativa förmåga, ger stöd, råd och träning med syftet att föra ut ledningens budskap i organisationen.
Du ingår i Skatteverkets nätverk för kommunikationsstrateger, som tillsammans med kommunikationsavdelningen utvecklar, effektiviserar och kvalitetssäkrar våra kommunikationsprocesser. Du rapporterar direkt till IT-direktören och ingår i avdelningens ledningsgrupp.
IT-avdelningen är en del av Skatteverkets huvudkontor. Avdelningen har drygt 750 medarbetare och finns på sex orter i Sverige, vilket gör att det förekommer resor.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• har en akademisk utbildning med inriktning mot journalistik eller medie- och kommunikationsvetenskap
• har mångårig relevant erfarenhet av praktiskt och strategiskt kommunikationsarbete
• har lätt för att kommunicera och föra ut ledningsbudskap
• arbetar självständigt och kan prioritera
• är initiativrik och utvecklingsinriktad
• är mål- och resultatfokuserad
• är snabbtänkt och förstår komplexa samband
• har lätt för att samarbeta och är serviceinriktad
• är engagerad och ansvarstagande
• uttrycker dig mycket väl på svenska i tal och skrift
Det är meriterande om du har arbetat med kommunikation inom en statlig myndighet, offentlig verksamhet och har erfarenhet från en större IT-organisation. Det är också meriterande att ha erfarenhet av förändringsledningsarbete.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skattverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och engagemang.
Anställningen är tillsvidare och på heltid. Provanställning kan förekomma.
Välkommen med din ansökan till oss!
Sista ansökningsdagen är den 15 december 2014.
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess
Publiceringsdatum2014-11-28Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Trogen, HR-strateg IT 010-57 50 235
eva.trogen@skatteverket.seSusanne O'Konor, facklig kontaktperson Saco 010-574 85 55
Jan-Erik Åberg, facklig kontaktperson ST 010-574 89 75
Annsofi Eriksson Lehman, HR-konsult 010-574 72 93
annsofi.eriksson.lehman@skatteverket.seFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Skatteverket Personalenheten 171 94 SOLNA
17194 Solna
KontorsadressSkatteverket Personalenheten 171 94 SOLNA
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2084280
Observera att sista ansökningsdag har passerat.