KlaraPapper söker nykläckt lönekonsult
Ekonomi Klarapapper Aktiebolag / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ekonomi Klarapapper Aktiebolag i Stockholm,
Östersund eller i
hela Sverige KlaraPapper söker nykläckt lönekonsult till vårt växande löneteam!
Vår lönechef Camilla Engström har blivit utnämnd till Årets Lönechef i Sverige 2014, något som vi såklart är otroligt stolta och glada över. Hon var även en av initiativtagarna till att bilda Löneföreningen, vars syfte var att höja statusen för lönekonsulter bland annat genom en auktorisation via SRF. Vi söker nu ytterligare konsulter för att förstärka vårt duktiga löneteam, som för närvarande består av 14 lönekonsulter.
KlaraPapper skapar effektiva ekonomi- och lönefunktioner som stödjer kundens verksamhet. Vi har funnits sedan 1997 och har hela tiden vuxit organiskt. Idag är vi drygt 50 medarbetare som samarbetar med ca 160 kunder.
Som medelstor aktör kombinerar KlaraPapper det stora företagets kompetens med det lilla företagets personliga bemötande. Det gör att både kunder och medarbetare kan utvecklas i en bra miljö. Vi arbetar idag med välkända varumärken och har en stor bredd i uppdragen. Vi lägger stor vikt vid nära och långsiktiga kundrelationer.
KlaraPapper har alltid stått för kompetens och kvalitet. Våra ledord är trygghet, engagemang och utveckling. Hos KlaraPapper arbetar du i en god arbetsmiljö, i centralt belägna lokaler, med trevliga kollegor som har ett genuint intresse för lön. För rätt person finns goda möjligheter att påverka sitt arbete och sin egen kompetensutveckling. Välkommen till KlaraPapper!
Publiceringsdatum2015-02-27Dina arbetsuppgifterSom lönekonsult på KlaraPapper kommer du att ingå i ett team med duktiga kollegor. Vi arbetar i systemen Flex Tid/Resa/Lön, Hogia lön Plus och Agda. Arbetet som junior lönekonsult hos oss innebär att du samarbetar med våra seniora konsulter med lönehantering för ett antal av våra kunder. Utöver att hantera hela löneprocessen så ingår även pensionsadministration och viss rådgivning i arbetsuppgifterna. Arbetet sker främst i våra egna lokaler på Kungsgatan.
BakgrundYH eller annan eftergymnasial utbildning inom lön
Gärna något/några års relevant arbetslivserfarenhet, och goda kunskaper inom lön
Du bör ha praktiserat eller tidigare ha arbetat på lönebyrå, alternativt arbetat med parallella bolag på annat vis.
Meriterande är att du har kunskap i Flex Tid/Resa/Lön, Hogia Lön Plus eller Agda
Vi ser gärna att du har vana av att tolka kollektivavtal
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som är en trygg, positiv och nyfiken person med ett stort intresse för lönefrågor. Att ha en god kommunikations- och samarbetsförmåga är också något vi värdesätter hos våra medarbetare.
Så ansöker duHar du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Bjurström Rosén på tel 08-522 49 737. Är du intresserad av att söka tjänsten, vänligen skicka personligt brev och cv till
rekrytering@klarapapper.se Vi hanterar ansökningar löpande, dock är sista ansökningsdatum 20150331.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
maria@klarapapper.seKontaktMaria Bjurström Rosén, Redovisningskonsult 08-522 49 737 (jobb)
maria@klarapapper.seFöretagEKONOMI KLARAPAPPER AKTIEBOLAG
AdressEKONOMI KLARAPAPPER AKTIEBOLAG
BOX 1062
10139 STOCKHOLM
KontorsadressKUNGSGATAN 71
STOCKHOLM
Visa på karta
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-52249737
Jobbnummer 2185103
Observera att sista ansökningsdag har passerat.