Key Account Manager till Payzone
Payzone / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Payzone i Stockholm Payzone är idag Europas ledande företag inom utvecklandet av lösningar för elektroniska transaktioner. Koncernen erbjuder sina kunder en rad produkter inom segmenten betalningslösningar för konto- och kreditkort, transaktionslösningar kopplade till kontantkortstelefoni, bonussystem och elektroniska presentkort. Payzone är ett europeiskt bolag med kontor i 19 länder. Bolaget, som grundades 1989 (under namnet ITG), omsatte 2006 ca EURO 2,8 miljarder och sysselsätter närmare 700 anställda. Den nordiska verksamheten omsätter ca SEK 350 miljoner på ett 50-tal anställda. Payzone Nordic AB ansvarar för koncernens pan-nordiska verksamhet utifrån kontoret i Marievik, Stockholm. Läs mer om Payzone och vår verksamhet på
www.payzone.sePayzone söker att utöka sitt storkundsteam, idag bestående av 4 personer, med en Key Account Manager. Din huvudsakliga uppgift blir att genom kundvård och merförsäljning utveckla affärsrelationen med ett antal av Payzones befintliga storkunder. Du utgår ifrån Payzones kontor i Marievik och rapporterar till Sales & Marketing Director.
Du jobbar med Payzones hela produkt- och tjänsteutbud och för att lyckas i rollen som Key Account Manager skapar du självständigt fler kontaktytor hos kund och utvecklar ständigt relationen med företagets kunder. Din motpart blir i första hand detaljhandelskedjor där IT-chefen ofta är beslutsfattaren men där du behöver skapa relationer med fler personer i organisationen. En viktig del i ditt arbete blir även att leda integrationsprocessen av Payzones produkter gentemot kund.
Du samarbetar därför brett inom Payzone, framförallt med sälj- och marknadsavdelningen, men även med Operations, Finance, Affärsutveckling och IT.
Payzone erbjuder
Payzone erbjuder en roll med stora möjligheter till att utveckla affären på de befintliga kontona genom god kundvård samt merförsäljning. Tempot är ofta högt och det ställs höga krav på din affärsmässighet. Du får möjligheten att ingå i ett team där det du bidrar med på det sociala planet värderas högt.
Publiceringsdatum2010-01-28KvalifikationerDu har minst ett par års erfarenhet av kvalificerad och komplex försäljning där säljcykeln ofta är lång. Du har minst gymnasial utbildning, meriterande är dock om du har eftergymnasial utbildning eller är akademiker. Du utrycker dig väl i tal och skrift i såväl svenska som engelska och har goda kunskaper och intresse inom teknik och IT. Vi ser gärna att du har branscherfarenhet inom försäljning av betalningslösningar, alternativt har du erfarenhet av försäljning av affärssystem och/eller butiksdatalösningar inom detaljhandeln. Ytterligare meriterande bakgrund är om du jobbat inom bank på kortsidan(inlösen).
Vem är du?
För att lyckas i rollen som Key Account Manager besitter du följande egenskaper:
• du är social
• du jobbar själständigt men är samtidigt en lagspelare
• du ger snabbt ett trovärdigt intryck
• brinner för affärer och resultat
• förmåga att skapa struktur
• positiv och entusiasmerande
Din ansökan
I denna rekrytering samarbetar Payzone med Ogunsen Search & Selection. Sök tjänsten genom att gå in på
www.ogunsen.se under â€uppdragâ€. Sista ansökningsdag är 14:e februari. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att ringa rekryteringskonsult Jessica Runerlöv Moberg 08-410 252 81 alt researcher Jacob Linusson 08-410 252 82. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt.
Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-02-17
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktJacob Linusson, +46 8-41025282
Jessica Runerlöv Moberg, +46 8-41025281
FöretagPayzone
AdressPayzone
Humlegårdsgatan 20, 5 tr
10391 Stockholm
Jobbnummer 575691
Observera att sista ansökningsdag har passerat.