Key Account Manager Broker Sales
Trygg-Hansa / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trygg-Hansa i Stockholm,
Örebro,
Jönköping,
Växjö,
Sundsvall eller i
hela Sverige Trygg-Hansa söker nu en Key Account Manager inom Broker Sales, med placering i Stockholm. Du kommer att tillhöra ett team bestående av totalt fem personer, inklusive rekryterande chef.
Som Key Account Manager inom Broker Sales ansvarar du för en kundportfölj bestående av merparten mäklade kunder men även direktkunder, inom segmentet Large & Complex Sales. Man ansvarar även för offerthantering och koordinering när förfrågningarna blir stora och mer komplexa. Syftet är att våra kunder (mäklade- och direktkunder) genom en professionell hantering och bra service väljer Trygg-Hansa över en längre tid och väljer att placera fler försäkringar hos oss. Rollen som Key Account Manager är kanalneutral och du får möjligheten att arbeta gentemot våra allra största nuvarande och blivande kunder.
Som Key Account Manager rapporterar du direkt till chefen för KAM-funktionen inom Broker Sales, Marie-Louise Skoog.
Ansvar och arbetsuppgifter
Rollen som Key Account Manager innebär ett helhetsansvar för din kundportfölj. Det innebär bland annat regelbundna möten med försäkringstagare och mäklare, korsförsäljning, skadesammanställning och lönsamhetuppföljning, med fokus på att utveckla din affär.
Du vårdar, utvecklar och breddar befintliga affärsrelationer med dina kunder och våra partners. I rollen ingår att vara insatt i kundernas verksamhet, ha god kännedom om de mäklare som är rådgivare för dina kunder och att nätverka både internt och externt. Genom ett strukturerat arbetssätt arbetar du för att utöka befintlig affär, utformning och genomförande av kontoplaner och driva förnyelsearbete.
I rollen får du även ansvar för att sätta ihop team från olika grupperingar, exempelvis underwriting, mäklarhusansvariga, marknadsavdelningen och produktutvecklingen, för att driva mer komplicerade upphandlingar. Arbetet kommer i stor utsträckning bedrivas i projektform varför vi inom gruppen förväntas kunna jobba gränsöverskridande i syfte att skapa ett attraktivt erbjudande till våra kunder. Din förmåga att professionellt och proaktivt leda arbetet med hjälp av dina kollegor från andra delar av organisationen är därmed direkt avgörande för framgång.
Publiceringsdatum2017-12-20ProfilDu har omfattande erfarenhet av företagsförsäkring inom Egendom, Ansvar, Motorflottor, Entreprenad, internationella program, återförsäkring eller captive, företrädelsevis inom en likartad roll på ett försäkringsbolag eller hos en försäkringsförmedlare.
Eftersom merparten av den affär KAM-teamet hanterar är mäklad ser vi det som meriterande att du har ett stort och aktivt kontaktnät inom mäklarbranschen samt har en god relation med Trygg-Hansas prioriterade mäklarhus. Du har troligen även erfarenhet av arbete i internationella nätverk.
Vidare har du en gedigen erfarenhet av strategisk tjänsteförsäljning till storkund samt en god förmåga att omsätta dina relationer till lönsamma affärer med dokumenterat goda resultat. Du är en omvittnat skicklig förhandlare samt har erfarenhet av affärsutveckling. Vi ser det som meriterande med projektledningserfarenhet och skapa fungerande kundteam.
Du har en omvittnat god förmåga att strukturera, planera och prioritera. Vidare är du en stark relationsbyggare med förmåga att verka både inom ledningsgrupper och gentemot enskilda mäklare och specialistfunktioner. Det är därmed viktigt att du arbetar självständigt samtidigt som du fungerar väl i olika gruppkonstellationer.
Som person är du driven, resultatorienterad och handlingskraftig och du trivs med och triggas av att arbeta med mål och uppföljning. Du är ansvarstagande, förtroendeingivande och prestigelös samt brinner för affärer och har en förmåga att entusiasmera andra.
Du har god kommunikativ förmåga, såväl muntligt som skriftligt, samt har goda kunskaper i affärsengelska.
Så ansöker duTrygg-Hansa samarbetar med Experis i denna rekrytering. För ytterligare information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Anna Kurtson på +46 8 764 24 57. Då urvalet kommer att ske löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 4/1. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!
Facklig kontaktFTF: Elisabeth Sandblom, tfn. 070 168 36 68 eller Christer Bjellert, tfn. 070 168 28 06.
SACO: Erik Lindfors, tfn. 070168 36 17.
Trygg-Hansa har runt 1450 medarbetare på 15 orter i landet och vi ingår sedan 2007 i internationella RSA - en av världens sex ledande försäkringskoncerner. Läs mer om Trygg-Hansa på
www.trygghansa.se. Följ oss på Facebook:
www.facebook.com/trygghansa (
http://www.facebook.com/trygghansa) och LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/trygg-hansa.Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Kurtson
anna.kurtson@se.experis.com +46 70 213 17 04
FöretagTrygg-Hansa
AdressTrygg-Hansa
Fleminggatan 18
11226 Stockholm
KontorsadressFleminggatan 18, Stockholm
Jobbnummer 3865496
Observera att sista ansökningsdag har passerat.