Kansliassistent
Arboga kommun / Administratörsjobb / Arboga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Arboga,
Kungsör,
Köping,
Hallstahammar,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arboga kommun i Arboga Bara en halvtimme från Örebro, Västerås och Eskilstuna ligger Arboga. I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger endast en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Här finns plats och tid att tänka nya tankar. Tid att vara tillsammans. Välkommen du också!
Arboga kommun och kommunstyrelseförvaltningen söker en kansliassistent till kommunkansliet.
Kommunkansliet är en av fyra enheter på kommunstyrelseförvaltningen. På enheten har vi hand om nämndadministrationen för kommunstyrelsen och kommunfullmäktige samt ansvarar för service gentemot förtroende-valda och allmänhet. Kommunkansliet svarar även för administrativt stöd för valnämnden och andra sekreterarskap i bland annat kommunstyrelsens råd. Kansliet samordnar utvecklingen av gemensamt arbetssätt och syn på sammanträdesadministration och ärendehantering för nämnderna.
Inom kommunkansliet arbetar vi även med utrednings- och planeringsarbete, statistiksammanställningar, administrationen för allmänna val, administration av borgerlig vigsel, samordning i inköpsfrågor samt vissa juridiska frågor.
Publiceringsdatum2018-10-19Dina arbetsuppgifterDina arbetsuppgifter blir bland annat posthantering, att vara kansliets huvudregistrator i ärende- och dokumenthanteringssystemet W3D3 och arkivredogörare, sekreteraruppgifter för kommundirektör och kommunalråd, administrationen av borgerlig vigsel, samordnare av vissa arrangemang, personalredogörare, fakturahantering samt övriga allmänna kontorsgöromål som förekommer på kommunkansliet.
Kvalifikationer
För tjänsten krävs gymnasiekompetens eller motsvarande med lämplig inriktning, god social kompetens samt erfarenhet av administrativt arbete. Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, gärna inom offentlig förvaltning, och från arkivarbete är meriterande. Du ska vara serviceinriktad, ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift samt ha goda kunskaper i Office-programmen och datorvana. Vi värdesätter god samarbetsförmåga, noggrannhet, initiativförmåga, stresstålighet samt förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp.
Arbetstider och omfattning
Heltid, dagtid, tillsvidare.
Tillträde snarast efter överenskommelse.
ErsättningMånadslön, individuell lönesättning.
Arboga kommun erbjuder dig bland annat friskvård och rökfri arbetstid!
Kontaktperson för detta jobbKanslichef Ylva Petersson, 0589- 870 07.
Kommunsekreterare Jessica Hänninen, 0589- 871 78.
Utredningssekreterare Sara Hallman-Jecic, 0589-870 09.
Facklig kontaktperson
Vision: Carl-Johan Victorin, 0589-870 83.
Akademikerförbundet: Clary Burman, 0589-871 50.
Så ansöker duSista ansökningsdag är 2018-11-11.
Urval sker fortlöpande!
Vid all rekrytering tillämpar vi vår likabehandlingsplan.
Ansökan görs via extern webbplats:
www.hrsupporten.se/arboga.php Refnr 05/18.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt från annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-11
Ange följande referens när du ansöker: 05/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKanslichef Ylva Petersson 0589-87007
Kommunsekreterare Jessica Hänninen 0589-871 78
Utredningssekreterare Sara Hallman-Jecic 0589-870 09
FöretagArboga kommun
AdressArboga kommun
Box 45
73221 ARBOGA
KontorsadressSmedjegatan 5
Jobbnummer 4412961
Observera att sista ansökningsdag har passerat.