Junior upphandlingsledare

Göteborgs kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Göteborg är mitt uppe i ett stort stadsutvecklingssprång. Vår stad växer varje år och har ambitioner att fortsätta växa som regionens kärna. Trafikkontoret har en central roll i utvecklingen av staden, men också att förvalta den befintliga staden. Idag är vi ca 470 medarbetare som planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens infrastruktur, gator och offentliga rum till största möjliga nytta för stadens boende, besökare och verksamma. I vårt uppdrag finns också att boka och administrera färdtjänstresor och andra serviceresor. Tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i Göteborgs stad arbetar vi för att Göteborg ska fortsätta växa och utvecklas till en stad för alla.


Publiceringsdatum
2021-12-22

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en junior upphandlingsledare som vill vara med och bidra i arbetet med att bygga en ny storstad.

Trafikkontoret har en bred verksamhet som spänner över många olika verksamhetsområden och som upphandlingsledare innebär det ett varierande arbete med många spännande upphandlingar av olika karaktär i nära samarbete med verksamheten.

Din roll som junior upphandlingsledare på trafikkontoret är bred och innebär både operativa och strategiska uppgifter. Arbetet innebär att arbeta självständigt med t ex direktupphandlingar, genomförande av förnyade konkurrensutsättningar samt administrationsuppgifter i avtals- och beställningssystem. I uppdraget ligger även att successivt ta sig an och driva entreprenad- och konsultupphandlingar från behovsanalys till upprättande av avtal utifrån Lagen om offentlig upphandling, LOU, med stöd av förvaltningens upphandlingsledare. Du deltar i arbetet med att utveckla upphandlingsverksamheten utifrån ett helhets- och affärsperspektiv. Det kan till exempel innebära att genomföra förbättringsaktiviteter kopplade till inköps- och upphandlingsprocessen eller att utveckla kravställningar, upphandlingsformer, ersättningsformer, incitament och samverkansformer. Därutöver stödjer du verksamheten i löpande upphandlings- och inköpsfrågor.

Du kommer att tillhöra enheten Ledning och styrning som består av 20 medarbetare, varav tre är upphandlingsledare. Enheten leder och stödjer hela kontoret i förvaltningsgemensamma styrnings- och ledningsfrågor, verksamhetsutveckling samt utgör stöd för hela kontoret när det gäller juridik, avtalsfrågor och upphandling. Vi omvärldsbevakar inom våra ansvarsområden och har ett övergripande ansvar för att samordna och inspirera till utveckling av kontorets verksamhet och kvaliteten på våra leveranser. Enheten består idag av medarbetare med både djupa specialistkunskaper och breda kunskaper och erfarenheter av att utveckla verksamhet.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har kunskap om att självständigt driva och genomföra upphandlingar enligt LOU. Du har högskoleutbildning inriktning mot ekonomi-, juridik, samhällsplanering eller ingenjörsområdet alternativt yrkeshögskola med inriktning offentlig upphandlare. Erfarenhet från anläggningsbranschen samt upphandling av entreprenader, konsulttjänster och IT är meriterande.

För att vara framgångsrik krävs att du har en god strategisk höjd och agerar utifrån ett helhetsperspektiv. Du arbetar strukturerat och noggrant samt har analytisk förmåga. Mycket av arbetet sker i nära samarbete med verksamheten och det är därför viktigt att du är relationsskapande, har god samarbetsförmåga och är kommunikativ. Du uttrycker dig väl i tal och skrift.

För att möta de komplexa och varierande utmaningar som trafikkontorets verksamhet står inför de kommande åren krävs även att du som person är utvecklingsinriktad och har förmåga till nytänkande.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vår arbetsplats är belägen i centrala Göteborg och vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Om rekryteringsprocessen:
För din kännedom arbetar vi med kompetensbaserade rekryteringsprocesser, en metod som innebär att vi fokuserar på kompetens för tjänsten samt personliga egenskaper. Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag. För en del av våra rekryteringar tillämpar vi testning som en del av vårt urvalsarbete. Mer information gällande testning får du om du går vidare i processen.

Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/trafikkontoret-goteborgs-stad/

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "00079/21".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Trafikkontoret

Kontakt
Enhetschef
Maria Hagberg
031-368 26 46

Jobbnummer
6201390

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: