Junior redovisningskonsult inom leverantörsreskontra!

Klara Consulting Rekrytering och Interim AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klara Consulting Rekrytering och Interim AB i Stockholm, Täby, Vallentuna, Sigtuna, Strängnäs eller i hela Sverige

Om bolaget och tjänsten

Klara Consulting (https://klaraconsulting.se/) är en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster med en stark, unik position på marknaden. Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med ca 340 medarbetare och vi växer för varje dag som går. Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt leverantörsreskontra-team och fortsätta din resa med oss!

Hos oss präglas stämningen av engagemang, samarbete och framåtanda. Vår kultur bygger på tillit, kunskap och glädje i form av att vi stöttar och hjälper varandra och samtidigt ser till att ha riktigt kul på vägen. Du kommer hos oss bland annat att få ta del av festligheter, dagliga friskvårdsaktiviteter och roliga team-aktiviteter.

I din roll som Junior redovisningskonsult inom leverantörsreskontra blir du en del av vårt affärsområde Tjänst som specialiserar sig mot tjänstebolag. Denna roll passar perfekt för dig som är i början av din karriär och som vill utvecklas inom detta hantverk!

Du erbjuds:

• En stabil men samtidigt växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling

• Goda förmåner, trevliga gemensamma aktiviteter och nytt fräscht kontor i centrala Stockholm

• En bra balans mellan arbete och fritid samt uppmaning till friskvårdsaktiviteter och en sund livsstil

Publiceringsdatum
2024-01-10

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Junior redovisningskonsult inom leverantörsreskontra kommer du att ansvara för leverantörsprocessen gentemot våra olika kunder. Du arbetar tätt tillsammans med teamet och kommer även att ha kontakt med kunderna i våra uppdrag. Du har dessutom stöttning från de andra redovisningskonsulterna som arbetar inom leverantörsreskontra. I tjänsten hos oss kommer du att få möjlighet att succesivt växa i rollen och få lära dig alla delarna inom leverantörsreskontran. Framåt finns möjligheter att utbilda kollegor inom vårt leverantörsreskontra- team samt ta sig an mer ansvarsfyllda roller och utvecklas hos oss!

Tjänsten innefattar bland annat följande arbetsuppgifter:

• Hantering av fakturaflöde i diverse system

• Hantering av påminnelser och inkassokrav

• Delaktig i betalningsprocessen gentemot kund

• Agera professionellt mot kunder, besvara deras förfrågningar och bistå med åtgärder som innefattar leverantörsreskontran

• Hantering av mail, post och administrering av bolagsakter och arkivering av leverantörsmaterial

• Arbeta aktivt för att digitalisera vår process

• Vara behjälplig inom övriga administrativa arbetsuppgifter inom ekonomi

Vem är du?

För att trivas i rollen är du en kommunikativ teamplayer som trivs i en miljö där man stöttar och hjälper varandra. Som person gillar du att leverera bra service och tycker det är roligt med kundbemötande.

Vi söker dig som:

• Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi

• Har goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift

Det är extra meriterande om du:

• Har tidigare erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontra

• Har tidigare erfarenhet av arbete inom ett serviceyrke

• Har tidigare erfarenhet av Fortnox

Låter detta som du? Sök rollen redan idag och bli en del av vårt leverantörsreskontra-team!

Praktisk information

Start: Omgående

Placering: Stockholm, hybrid

Anställningsform: Heltid tillsvidare med provanställning

Lön: Fast enligt överenskommelse

Övrig information: På grund av rådande julledighet kommer ansökningar börja bearbetas i början på januari.

Den här processen hanteras av Klara Consulting Rekrytering & Interim. För frågor om processen vänligen kontakta Lina Granåstedt på lina.granastedt@klaraconsulting.se

Om Klara Consulting

Klara Consulting är den nybildade koncernen med djupa rötter. År 2021 beslutade sig KlaraPapper - grundat 1997 - och MPC Consulting - grundat 2007 - att gå samman för att skapa en av Sveriges största aktörer inom outsourcad ekonomi. Med sig in i koncernen fanns tack vare tidigare förvärv också EkonomiPorten AB, Netoffice AB, JL Ekonomi AB samt webbyrån Nitea AB. De kompletterande kompetenserna ger Klara Consulting en stark och unik position på marknaden.

Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 340 medarbetare och har kontor i Stockholm, Västerås, Malmö och Östersund. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster.

För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se/

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Klara Consulting Rekrytering och Interim AB (org.nr 556360-0195), https://klaraconsulting.se/

Arbetsplats
Klara Consulting

Jobbnummer
8381201

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klara Consulting Rekrytering och Interim AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klara Consulting Rekrytering och Interim AB: