Junior kommunikatör till Trafikverket

Experis Finance Huvudkontor / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2016-01-08

Dina arbetsuppgifter
Experis söker nu efter en junior kommunikatör till Trafikverket. Tjänsten planeras att tillsättas omgående och pågå fram till 2018.

Som kommunikatör kommer du planera och genomföra kommunikationsaktiviteter med syfte att verkställa Trafikverkets kommunikationsstrategi. Det innefattar analysering, planering, genomförande, uppföljning samt utvärdering av kommunikationsstöd till verksamheten i linjen, i projekt och/eller via kanaler. Stödet innebär såväl strategiskt som operativt arbete. Arbetet sker bland annat i form av: interna och externa insatser i form av projektledning, omvärldsbevakning, målgruppsanalys, behovsanalys, formulera kommunikationsmål- och strategier, utforma budskap, kanalval, att skriva texter, fotografering, webbpubliceringar och arbete med sociala medier.

Som kommunikatör är du ansvarig att kommunikationsaktiviteterna hålls inom specifika ramar, budget och tidplan. Vidare ansvarar du för att arbetet sker strategiskt, effektivt och i enighet med Trafikverkets kommunikationsplan/ - strategi.

Arbete kan förekomma utanför kontorsmiljö. Beredskap på kvällar och helger kan förekomma.

Vem är du?
Du är högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller liknande utbildning. Du har arbetat varierat med kommunikation i minst 2 år. Har du tidigare arbetat inom offentlig sektor anses det meriterande. Du bör även ha goda kunskaper i Officepaketet, Episerver och vara en duktig skribent och språkbehandlare i svenska.

Som person trivs du att arbeta självständigt och ta ansvar samtidigt som har god förmåga att påverka och driva kommunikationsfrågor. Du bör också snabbt kunna presentera goda kommunikationslösningar. I jobbet som kommunikatör är det viktigt att du trivs med att skapa och bibehålla kontaktnät och relationer.

Vad kan vi erbjuda dig?
Spännande tjänster på intressanta företag, - både välkända och nystartade
• Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt
• Möjlighet att jobba i svensk och internationell miljö
• Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter.

Kontaktperson för detta jobb
Om du känner igen dig i ovan beskrivning är du välkommen med din ansökan. Vid frågor kontakta Talent sourcer Cecilia Andersson 031-617207. Ansök tjänsten via länken på vår hemsida, www.experis.se . Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan idag!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cecilia Andersson

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2606763

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: