Junior inköpare - Powertrain Purchasing
Scania / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania i Södertälje,
Huddinge,
Järfälla,
Stockholm,
Sollentuna eller i
hela Sverige Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.
Scania Purchasing ansvarar för inköp av produkter och tjänster till Scanias samtliga enheter i världen. Det globala inköpsansvaret är centraliserat till Södertälje, där Powertrain Purchasing är en av avdelningarna. Vi sitter i nyrenoverade lokaler nära både pendeltåg, regionaltåg och bussar. och fokuserar på inköp av artiklar till motor, växellåda och axlar.
Publiceringsdatum2018-09-27ArbetsuppgifterSom junior inköpare har du många kontaktytor internt på inköp, men även mot andra avdelningar som tex R&D, produktion och självklart mot våra externa leverantörer. I ditt arbete ingår att samarbeta med strategiska inköpare och realisera segmentstrategier inom ramen för ditt ansvarsområde och delta i att:
• Driva arbetet med kostnadsrationalisering mot givna mål
• Förhandla avtal t.ex. allmänna leveransvillkor och övriga kommersiella villkor
• Driva regelbundna leverantörsmöten, utmana och vårda relationen
• Säkerställa och driva inköpsarbetet i fältkvalitetsärenden
• Strukturera våra inköpssystem och se till att priser och avtal hålls
• Agera som eskaleringspunkt för leverans- och produktionsstörningar
ProfilVi söker dig som är nyutexaminerad högskole- eller civilingenjör/ekonom med ett starkt intresse för teknik och att göra bra affärer, och som ser detta som ett steg in på Scanias inköpsavdelning. Har du tidigare erfarenhet av inköpsarbete från t.ex. examensarbete ser vi detta som meriterande.
För att vara framgångsrik i rollen krävs det att du är resultatinriktad, analytisk och har förmåga att driva flera inköpsuppdrag parallellt på ett strukturerat sätt. Du har förmåga att jobba långsiktigt och proaktivt för att kunna förbättra och effektivisera vår verksamhet och för att på bästa sätt kunna stötta ansvarig strategisk inköpare. Du trivs med att ta initiativ, arbeta självständigt och driva förändring och utveckla den roll du befinner dig i. Då tjänsten även innebär flera gränssnitt både internt och externt bör du tycka om att samarbeta, hålla presentationer, träffa nya människor och att du är flytande i engelska i både tal och skrift.
Vi erbjuder dig
Vi ser denna tjänst som en start på din karriär inom Scania och erbjuder dig som är ambitiös och gör en bra prestation intressanta utvecklingsmöjligheter. Du kommer att ha mycket ansvar från dag ett och möjlighet att gå vidare till mer seniora roller. Din kompetensutveckling kommer även att stärkas från start tack vare vårt stora utbud av utbildningar.
Som anställd hos oss får du även ta del av andra förmåner som exempelvis personalbil till en förmånlig kostnad, resultatbonus, tjänstepension, flexibel arbetstid, lunchförmåner till reducerat pris och mycket mer. För dig som bor i Stockholm och arbetar i Södertälje finns möjlighet att åka till jobbet med Scanias egen busslinje. Bussen åker från Cityterminalen och Liljeholmen och stannar direkt vid de olika arbetsplatserna i Södertälje.
För ytterligare information kontakta gärna
Håkan Pilström, Commodity Manager, +46 707881069,
hakan.pilstrom@scania.comSå ansöker duDin ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior. Urvalet sker löpande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagScania
AdressScania
Scania CV AB
15187 Södertälje
KontorsadressScania CV AB
Jobbnummer 4370264
Observera att sista ansökningsdag har passerat.