Junior BID-Manager / Avtalsansvarig till Menigo

Bravura Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2022-03-22

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Menigo. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget

Om företaget
Menigo Foodservice AB är en helhetsleverantör och levererar produkter och tjänster dryck, mat och utrustning. Menigo har 1200 medarbetare, över 15 000 kunder i Sverige och kontor på flera platser i landet. Menigo ägs av världens ledande foodserviceaktör, Sysco, vilket ger oss ytterligare tillgång till gedigen erfarenhet och kunskap inom foodservice. Tillsammans är vi fler än 65000 medarbetare runt om i världen


Dina arbetsuppgifter
I rollen som Bid-Manager hos Menigo är du en del av avdelningen Sales & Pricing Operations, vars uppgift är att säkerställa att Menigos försäljningsorganisation har rätt förutsättningar för att skapa långsiktiga kundrelationer och driva lönsam försäljning. I rollen är ditt ansvarområde att leda, driva och koordinera arbetet vid upphandlingar och omförhandlingar för Menigos kedjekunder i syfte att uppnå affärsmäsiga och konkurrenskraftiga anbud och offerter. Du arbetar aktivt med att driva lönsamheten i befintliga kundavtal tillsammans med KAM och säljare. I rollen ingår att matcha sortimentsförfrågningar i linje med satt strategi samt att vara rådgivare och bollplank i sortiments-, pris-och anbudsfrågor. Dessutom analyserar du sortiment, offererade anbud och priser och sammanställer och återkopplar till berörda delar i organisationen. Därtill arbetar du med att säkerställa kundens KPI-uppfyllnad, och analyserar vilka åtgärder som kan implementeras för att förbättra denna.

Du genomför också optimal prissättning för att säkerställa att kunder, avtal, anbud och prospekt når optimal effekt ur ett lönsamhetsperspektiv. Du kommer i denna roll tillhöra team Corporate, och arbeta mot Menigos stora kedjekunder. Det innebär stora kundkonton, där du kommer att arbeta med två till tre större konton. Du arbetar i nära samarbete med kundernas centrala organisation, primärt deras inköpsavdelningar.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Relevant erfarenhet inom sälj, ekonomi eller administration
• Goda kunskaper i Excell
• God ekonomisk förståelse och förmåga att göra analyser
• God kunskap i svenska och engelska, i tal såväl som skrift

För att trivas i rollen ser vi att du är trygg som person och genom din sociala förmåga är duktig på att skapa och upprätthålla goda affärsrelationer. Du är initiativtagande, driven och känner dig trygg i att fatta beslut. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och kan leda en arbetsprocess eller projekt när det behövs. Du har en god analytisk förmåga och kan omvandla din analys till rekommendationer och underlag. Slutligen ser vi att du uppskattar att arbeta tillsammans med andra då rollen innebär flera samarbetsytor internt.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: bid, contarct, anbud, avtal, avtalsansvarig, Bid manager, Contract manager, kontraktansvarig, privat sektor, Excel, Powerpoint, upphandlingsarbete, upphandling, prissättning, ramavtal, Stockholm, heltid

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Fanny Danielsson
fanny.danielsson@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6460698

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: