Jobba i servicedesk inom fordonsindustrin?
InfoCare / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos InfoCare i Göteborg,
Mölndal,
Alingsås,
Vårgårda,
Trollhättan eller i
hela Sverige Vill du arbeta hos InfoCares globala kund inom fordonsindustrin som är en mycket stark merit för ditt CV
InfoCare söker nya drivna medarbetare som är serviceminded, framåt och konsultmässiga till kund.
Som 1st line support tekniker förväntas du besvara och lösa inkommande samt utgående ärenden gällande varierande tekniska problem. Den tekniska miljön kan vara komplex vilket kräver god analytisk förmåga samt att kunna beskriva tekniska problem till slutanvändaren på ett vardagligt sätt.
Rollen kräver att du är serviceinriktad, tänker på hur bemötande och resultat påverkar slutanvändaren men även att du är flexibel i ditt förhållningssätt gällande arbetsuppgifter. Ärendena och arbetsuppgifterna är ofta krävande och kräver stort fokus även vid arbetstoppar. För att lyckas förutsätter vi att du är en lyhörd problemlösare, noggrann samt att du tar ansvar för dina åtaganden.
För att passa för tjänsten ser vi att du har teknisk utbildning från gymnasiet och har arbetat 6-12 månader inom teknisk support/kundtjänst/1st line support/servicedesk eller liknande. Mycket stor vikt läggs på attityd, motivation och personlighet samt intresse för uppdraget och för InfoCare.
Mycket goda kunskaper i svenska är ett krav samt goda kunskaper i engelska.
Erfarenhet inom några av dessa kompetensområden är meriterande:
* Windows OS (7/8/10)
* Mac OS X
* MS Office - Word/Excel/Powerpoint
* Felsökning av PC/Stationär/Desktop/Surfplattor/Mobiler/Mac
* Felsökning av nätverk (LAN, WLAN m.fl.)
* Något typ av ärendehanteringssystem
Utdrag ur belastningsregistret kan komma att ske.
Kunden har engelska som koncernspråk, kundintervjuer kan därmed komma att hålla på engelska.
InfoCare är störst i Norden på support inom IT-infrastruktur och därmed en stor leverantör av konsulter och service till våra kunder. Förutom gedigen erfarenhet och kompetens från branschen kan vi erbjuda certifieringar för den som har motivationen, viljan och engagemanget för att utvecklas inom företaget.
InfoCares mål är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag, där både vi, kund och kandidat är nöjda med affären.
Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att skicka dessa till ansvarig rekryterare, Farid Dadsetan.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Publiceringsdatum2017-06-08ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-06
Ange följande referens när du ansöker: 672/501
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktInfocare
Proffsit@infocare.seFöretagInfoCare
AdressInfoCare
42122
42122 1480
KontorsadressF O Petersonsgata 30, 421 22, Västra Frölunda
Jobbnummer 3544483
Observera att sista ansökningsdag har passerat.