IVO söker upphandlare

Inspektionen för vård och omsorg / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inspektionen för vård och omsorg i Stockholm, Solna, Örebro, Jönköping, Göteborg eller i hela Sverige

Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker en upphandlare. Du kommer arbeta på avdelningen för verksamhetsstöd och du kommer vara placerad i Stockholm och tjänsten är på 100%.

Du kommer ingå i ett team om tre upphandlare som ansvarar för att genomföra myndighetens upphandlingar och avrop. Du kommer också vara en viktig del i att utveckla myndighetens upphandlingsfunktion.

Publiceringsdatum
2022-10-31

Dina arbetsuppgifter
Som upphandlare kommer du arbeta både självständigt och tillsammans med dina upphandlarkollegor med att ansvara för att projektleda och genomföra flera parallella upphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar i enlighet med lagen om offentlig upphandling (LOU), i dialog med verksamhetens beställare. Detta innebär att aktivt driva hela upphandlingsprocessen från planering (behovs-, marknads- och riskanalys) till avtalstecknande.

Upphandlingarna är av varierande storlek och komplexitet och omfattar bland annat: IT, konsulter, utbildning, lokalvård, återvinning, resetjänster och mycket mer.

Du kommer också vara ett konsultativt stöd inom inköps- och upphandlingsrelaterade frågor till beställarorganisationen.

Du kommer också vara med och delta i utvecklingen av IVO:s upphandlingsprocess genom att utveckla rutiner, metoder och mallar inom upphandling och avtalsförvaltning.

Tillsammans med övriga upphandlare kommer en viktig del av ditt arbete vara att utveckla och stärka upphandlings- och inköpsfunktionen på IVO.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Akademisk examen med inriktning på ekonomi, juridik, teknik eller yrkesutbildning med inriktning inköp/upphandling kombinerat med arbetslivserfarenhet
• Flerårig aktuell erfarenhet av liknande arbete (inköp/upphandling, behovs- och marknadsanalys, kravställning och avtalsförvaltning eller motsvarande)
• Genomfört upphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar enligt LOU
• Goda och aktuella datakunskaper (främst office-paketet, outlook)
• Goda skriftliga och muntliga kunskaper i det svenska språket

Det är meriterande om du har

• Erfarenhet av avrop från Kammarkollegiets ramavtal
• Arbetat i upphandlingsverktyget e-Avrop

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och du ska ha förmåga att söka de svar och samarbeten som krävs för att lösa uppgiften. Du är strukturerad, har god samarbetsförmåga, är ansvarstagande och har ett professionellt bemötande. Vidare tror vi att du drivs av att ständigt utveckla och förbättra upphandlingsfunktionen på IVO.

Vad kan IVO erbjuda dig?

Vi erbjuder en spännande kunskapsorganisation med en stimulerande arbetsmiljö och goda utvecklingsmöjligheter. Vi strävar efter en sammansättning av medarbetare som speglar samhällets mångfald.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Tillträde är så snart som möjligt/enligt överenskommelse. Tjänsten avser heltid med placering i Stockholm.

Så ansöker du
Märk din ansökan med dnr 2.1.1-43219/2022. Bifoga personligt brev och CV där det tydligt framgår på vilket sätt du motsvarar

kravprofilen. Betyg och eventuella handlingar tas med vid en eventuell intervju. Sista ansökningsdag är den 21 november.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanbar oss säljsamtal för ytterligare rekrytering- eller annonseringshjälp.

IVO bidrar till en säker vård och omsorg

Inspektionen för vård och omsorgs (IVO) uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter.

Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.

Myndigheten har cirka 770 anställda. Arbetet med tillsyn bedrivs vid sex regionala avdelningar runt om i landet. Avdelningarna för tillståndsprövning och analys är placerade i Stockholm, liksom myndighetens två övergripande avdelningar verksamhetsstöd och generaldirektörens stab.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inspektionen För Vård och Omsorg

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Inspektionen För Vård och Omsorg (org.nr 202100-6537), https://www.ivo.se/

Arbetsplats
https://www.ivo.se/

Kontakt
Niko Rutberg, Tf. Enhetschef
niko.rutberg@ivo.se
010-788 50 00

Jobbnummer
7125555

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inspektionen för vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inspektionen för vård och omsorg: