IT-utvecklare med inriktning mot projektledning och kvalitetssäkring
Örnsköldsviks kommun / Datajobb / Örnsköldsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Örnsköldsvik,
Nordmaling,
Kramfors,
Bjurholm,
Sollefteå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örnsköldsviks kommun i Örnsköldsvik I välfärdsförvaltningen arbetar cirka 2500 medarbetare. Förvaltningen styrs av två politiska nämnder: Humanistiska nämnden och Omsorgsnämnden. Med utgångspunkt i förvaltningens verksamhetsidé - "Tillsammans underlättar vi människors möjlighet att leva ett meningsfullt liv" - arbetar vi för att uppnå kommunens vision: Vi bygger bäst tillsammans.
Avdelningen utveckling och internt stöd arbetar med att initiera, stödja, driva och samordna utvecklings-, förbättrings- och kvalitetsarbete utifrån verksamheternas behov.
Publiceringsdatum2022-10-11Dina arbetsuppgifterSom IT-utvecklare ingår du i en mindre arbetsgrupp som utifrån uppdrag, mål och krav säkerställer ett fungerande IT-stöd för välfärdsförvaltningens användare och i förlängningen även de medborgare som nyttjar tjänsterna.
I arbetsuppgifterna ingår att vara projektledare i större IT-projekt utifrån förvaltningens prioriterade IT-utvecklingsområden och följa vår IT-införandeprocess och projektmodell. Du kommer även arbeta med att kvalitetssäkra och underhålla förvaltningens befintliga system samt följa lagstiftningen inom området och bevaka att den teknik som används följer denna.
Du kommer också att ansvara för larmsamordningen inom välfärdsförvaltningen. Rollen innebär att kunna beskriva kraven och funktionen för olika typer av larm och i samverkan med förvaltningens lokalsamordnare leverera passande lösningar till verksamheterna.
Arbetet innebär ett nära samarbete med IT-användarna, välfärdsförvaltningens IT-utvecklare, kommunens IT-strateger och kommunens IT-avdelning.
KvalifikationerUniversitets - eller högskoleutbildning inom IT, till exempel datavetenskap, systemvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Praktisk erfarenhet av att leda större IT-projekt är en viktig förutsättning och vi ser gärna att du har erfarenhet av IT-arkitektur och kvalitetssäkring.
Det är meriterande om du har kunskap om verksamhetssystemet Procapita/Lifecare och har erfarenhet av IT-arbete från andra kommuner till exempel inom individ och familjeomsorg eller vård- och omsorg.
Vi söker dig som är en duktig organisatör och har förmåga att arbeta självständigt med flera saker samtidigt. Du har god förmåga att kommunicera i både tal och skrift och kan leda ditt team. Du är tekniskt kunnig och kan agera snabbt om problem uppstår. Du anser att kvalité är viktigt och arbetar kontinuerligt med att säkerställa att systemen är korrekt tekniskt uppsatta och följer lagstiftningen.
För att klara av tjänsten på ett bra sätt behöver du kunna hantera kommunikation på svenska i tal och skrift.
Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Vi värderar särskilt flexibilitet, ansvarstagande och noggrannhet samt att du är analytisk, drivande och prestigelös.
Bifoga CV, personligt brev och eventuellt examensbevis med din ansökan.
http://inspiration.ornskoldsvik.se/Örnsköldsviks kommun ingår i ett finskt- och samiskt förvaltningsområde.
I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.
I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 21 november 2022 Tillsvidareanställning
ErsättningFast timlön/månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÖRNSKÖLDSVIKS KOMMUN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/693".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Örnsköldsviks Kommun (org.nr 212000-2445)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Välfärdsförvaltningen, Utveckling och Internt Stöd
Kontakt Marcus Ödebygd, enhetschef
0660-265144 Jobbnummer 7064216
Observera att sista ansökningsdag har passerat.