It-Tekniker Till Lkdata

Linköpings kommun / Supportteknikerjobb / Linköping
2020-04-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "It-Tekniker Till Lkdata" (publicerad 2022-04-20) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Norrköping, Sundbyberg eller i hela Sverige

Om Verksamhetsstöd och service
På förvaltningen Verksamhetsstöd och service finns kommunens interna tjänster och servicefunktioner samlade. I vår mångfasetterade förvaltning ingår verksamheterna Ekonomiservice, HR-service, Kontakt Linköping, LKDATA, Upphandling och inköp, eLärandeCenter och Stadsarkivet.

Att arbeta inom Verksamhetsstöd och service innebär att du är med och bidrar till utvecklingen av kommunens verksamheter och kommunövergripande servicelösningar. För att säkerställa en god och användbar service strävar vi ständigt efter att ligga i framkant - oavsett om det gäller att lösa våra kunders utmaningar, hitta nya effektiva metoder eller digitalisera processer.

Om arbetsplatsen
LKDATA omfattar 95 anställda och omsätter cirka 170 miljoner kronor. Vårt uppdrag är att stödja, utveckla och effektivisera kommunens verksamheter genom att kombinera hög kunskap inom informationsteknologi och kommunal verksamhet. Genom denna unika kombination ser vi till att kommunens verksamheter kan koncentrera resurserna på sin kärnverksamhet.
Vår verksamhet är certifierad enligt ISO 20 000, sedan 2010. Vi arbetar i enlighet med ITIL Service Management sedan 2005 och portföljstyrningsmodellen PM3 sedan 2017.

Vi strävar efter att varje medarbetare ska känna arbetsglädje, ha inflytande, lust och möjlighet att utvecklas, både i arbetet och som individ. Det finns en större mening i det vi gör - Linköpings kommun är mitt inne i en förändringsprocess och en expansiv fas där du har möjlighet att vara med och utveckla Linköping och verka för medborgarnas bästa.

Publiceringsdatum
2020-04-02

Dina arbetsuppgifter
Som IT-tekniker kommer du att arbeta med storskalig drift och underhåll av arbetsplatsutrustning i en komplex och stor IT-miljö. Du kommer att arbeta med incidenthantering och problemlösning via fjärrstyrning i gruppen Teknik och Service 3:e linje.

Tjänsten innefattar en roll som tjänstespecialist med deltagande i förändringsarbete, vilket även innebär ansvar för tjänstedokumentering. Certifiering av förändringar och nya modeller ingår i arbetsuppgifterna vilket innebär att du kommer att skriva certifieringsprotokoll och instruktioner samt förändringsbegäran för ny hårdvara.

Du kommer att arbeta i en grupp som har högt engagemang och kamratanda där man tillsammans arbetar för att stötta våra kunder med expertkunskap. I arbetet ingår även samarbete med LKDATAs övriga grupper.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms relevant för uppdraget. Arbetet kräver minst 5 års erfarenhet då du kommer att arbeta med storskalig drift och underhåll av arbetsplatsutrustning i en komplex och stor IT-miljö.

Du som söker har kunskap och erfarenhet av:

• Service Management enligt ITIL (gärna Certifiering ITIL Foundation)
• Deployment, underhåll, konfiguration av SCCM
• Microsoft Office, Windows 8.1 och 10. Certifiering av dessa system/produkter är meriterande
• GPOer
• MDM-system, t.ex. Airwatch
• Systemdokumentation
• Utskriftshantering i storskalig företagsmiljö
• MS-AD kataloghantering
• Chrome Device
• Mobila plattformar i företagsmiljöer
• Meriterande om du har erfarenhet av audio och videosystem
• Tjänsten kräver körkort B.

Vi söker dig som arbetar konstruktivt med komplexa frågor och som analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar. Du underhåller kontinuerligt din specialistkunskap inom området för att vara en kunskapsresurs för andra. Du behöver ha god samarbetsförmåga med andra människor och kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Har du tidigare erfarenhet av att leda/projektleda och samordna medarbetare för att nå gemensamma mål ser vi det som meriterande.

Du är lyhörd för kundens behov och har en god förmåga att kommunicera och förstå både muntlig och skriftlig information på både svenska och engelska, då tjänsten innebär kontakt med underleverantörer och att ta del av teknisk information och supportärenden. Du skall ha erfarenhet och förmåga att snabbt lokalisera och åtgärda fel samt att kunna ge förslag till proaktiva lösningar för att minimera servicearbete på plats hos kund. Vi ser också att du har förmåga att dokumentera installationer, rutinbeskrivningar enligt en fastlagd modell. Det är av stor vikt att du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande mot kund och kollegor samt att du anstränger dig för att leverera lösningar.

Information om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100 %

Antal lediga befattningar: 2

Ref. nr: 4909

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.


Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ 100%

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Linköpings kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Linköpings kommun (org.nr 212000-0449), http://www.linkoping.se/

Jobbnummer
5176016

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun: