IT-tekniker till IT-support

Landstinget Gävleborg / Supportteknikerjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Gävleborg i Gävle, Sandviken, Ockelbo, Hofors, Söderhamn eller i hela Sverige

Landstinget Gävleborgs främsta uppgift är att erbjuda en god hälso- och sjukvård samt tandvård till alla som bor eller vistas i Gästrikland och Hälsingland. Landstinget har två akutsjukhus, i Gävle och i Hudiksvall, ett stort antal hälsocentraler samt Psykiatri och habilitering.

Hälso- och sjukvården är indelad i fyra länsövergripande divisioner. En stor del av administrationen är samlad i förvaltningen Lednings- och verksamhetsstöd. Landstinget har 6 700 medarbetare och omsätter ca 6,6 miljarder kronor. Länet omfattar två landskap och tio kommuner med omkring 275 000 invånare.

Vårt uppdrag är att stödja verksamheten när det gäller IT-systemen i Landstinget Gävleborg. Vårt fokus är alltid kundens. Våra värderingar bygger på öppenhet, ärlighet, respekt, ödmjukhet, professionalism och ansvar.

Publiceringsdatum
2013-12-02

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta nära våra kunder med support av hård- och mjukvara och det är viktigt i denna roll att utveckla bra relationer. Vi har Windows 7 som klientplattform och i övrigt till stor del Microsoftprogram samt specifika verksamhetssystem. Förutom de formella krav som ställs via rollen IT-tekniker deltar du i det proaktiva arbetet för att utveckla enhetens rutiner, processer och arbetssätt.

Som IT-tekniker har du första och andra linjens support, felsökning av mjuk- och hårdvara, användaradministration och systemunderhåll. Beredskapsarbete kvällar och helger kan ingå

Bakgrundsundersökning kommer att göras innan tjänstetillsättning. bl.a. utdrag ur polisens belastningsregister.

Kvalifikationer
Övergripande:
Du bör ha mycket god erfarenhet av support i Microsoftmiljö med produkter så som Active Directory, Exchange, MS Office och Windows 7. Erfarenhet av arbete med telefonsupport är meriterande.

Utbildningsbakgrund
Eftergymnasial IT-utbildning.

Dina personliga egenskaper
Du har kundfokus.
Du är drivande och är bra på att samarbeta.
Du kan arbeta självständigt och skapa resultat genom teamet.
Du lägger stor vikt vid att avsluta påbörjade jobb.
Du vill lösa problem.
Du vill lära nya saker och delar gärna med dig vad du kan till andra.
Du är bra på att uttrycka dig i tal och skrift.

Körkort erfordras

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-12-16
Landstinget Gävleborg använder sig av e-rekrytering.
Uppgifterna sparas enligt personuppgiftslagen (PUL) och du behöver inte fylla i dem igen om du ska söka ett jobb hos oss vid ett senare tillfälle. Däremot kan du enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill.
Alla dina ansökningar sparas under din egen inloggning på www.offentligajobb.se där du även når ditt CV. Givetvis är det bara behörig personal som kan komma åt dina uppgifter.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden
Ange följande referens när du ansöker: LS2013/1291
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gunnar Mohlén, Enhetschef 0650-924 93 gunnar.mohlen@lg.se
Gunilla Sjölin, IT-tekniker gunilla.sjolin@lg.se

Facklig kontakt
Liselotte Ehn, Vision 026-15 01 71 liselotte.ehn@lg.se
Daniel Grahn,Sveriges Ingenjörer daniel.grahn@lg.se

Företag
Landstinget Gävleborg

Adress
Landstinget Gävleborg
80170 Gävle

Jobbnummer
1717693

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Gävleborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Gävleborg: