It-Tekniker Till Helpdesk Verksamhetsstöd Ehälsa/it, Slso

Region Stockholm / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Medarbetare går i pension så nu behöver vi förstärka vårt team! Vi söker två serviceinriktade medarbetare till Helpdesk.

Verksamhetsstöd eHälsa/IT ansvarar för driften av ca 14 000 PC, ca 5 000 skrivare samt annan kringutrustning. Du kommer att ingå i en grupp på ca 16 medarbetare som arbetar i olika funktioner i Helpdesk.

Om jobbet:

Du arbetar med första linjens användarsupport med fokus på problemlösning, felsökning och rapportering till andra linjen. Vi tillämpar ITIL ramverk som stöd i ärendehanteringsprocessen vilket innebär att du även blir bryggan mellan första linjens support till andra och tredje linjen. Du jobbar med ärenden som kommer in via telefon, ärendehanteringssystem och mail.

Om dig:

Kompetenser

Publiceringsdatum
2020-02-06

Kvalifikationer
• minst ett års erfarenhet av arbete som IT-tekniker och av remoteverktyg, exempelvis DameWare
• erfarenhet av arbete i Helpdesk
• god förmåga att dokumentera
• god förmåga att organisera, planera samt arbeta effektivt och målinriktat
• svenskkunskaper motsvarande C1.

Meriterande
• IT-teknisk utbildning, eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig
• kunskap om eller tidigare arbete med ITIL
• kunskap om SLSO:s organisation.

Dina personliga egenskaper
Du är serviceinriktad, lyhörd för användarens behov och har en god förmåga att samarbeta med andra människor. Du behöver vara drivande och självgående samtidigt som du trivs med att arbeta i team. Vi vill att du har ett engagemang i arbetet och är prestigelös, det vill säga, har förmågan att se olika behov och hjälpa till där det behövs. Du uttrycker dig väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information:

Verksamhetsstöd eHälsa och IT ingår i Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) som är en av Sveriges största vårdgivare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i livets alla skeden. Vi bedriver psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, somatisk specialistvård, närakuter, habilitering, hjälpmedel och centrum för forskning. Tillsammans är vi drygt 11 500 medarbetare. Våra medarbetare gör skillnad nu och i framtiden. Läs mer om oss på www.slso.sll.se

SLSO skapar goda förutsättningar för att du som medarbetare ska utvecklas och bli riktigt bra inom din profession. Som medarbetare har du förmåner såsom fri sjukvård, extra ersättning vid föräldraledighet, möjlighet till löneväxling, avtalspension samt försäkringar.

Du kan läsa mer hur det är att jobba hos oss här: www.slso.sll.se/jobba-hos-oss/

Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med alla möjliga bakgrunder och förutsättningar.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansök genom att klicka på knappen "Ansök här". Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.

Välkommen med din ansökan!

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för placering av redan anställda medarbetare inom Region Stockholm.

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Region Stockholm

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "168171".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Stockholm (org.nr 232100-0016)

Arbetsplats
Stockholms Läns Sjukvårdsområde Slso

Jobbnummer
5083398

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Stockholm: