IT-Tekniker Second Line Support till Alektum

Flexlife AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flexlife AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Kungsbacka, Borås eller i hela Sverige

Alektum Inkasso är ett av Europas ledande företag inom konsumentinkasso och långtidsbevakning. Vi hjälper våra kunder att driva in din fordran utan att äventyra kundrelationen. Det gör vi genom en kombination av välförpackade tjänster, professionella medarbetare och avancerat teknikstöd. Viktigt är också att vi alltid försöker ha en jordnära attityd. Idag har vi ca 250 medarbetare i 15 länder och på vårt huvudkontor i Göteborg är vi ca 80 medarbetare. IT-avdelningen består idag av 15 medarbetare och är uppdelad mellan support och utveckling. Supportgruppen är uppdelad på first och second line. Vi har idag ca 70 servrar och vi supporterar ca 250 klienter. Vi behöver förstärka vår IT-avdelning med ytterligare en duktig IT-Tekniker/Support Tekniker. För ytterligare information om vårt företag vänligen besök www.alektum.com.

Publiceringsdatum
2010-05-27

Dina arbetsuppgifter
Som tekniker kommer du att arbeta med en mängd olika arbetsuppgifter inom IT för att säkerhetsställa vår drift på vårt huvudkontor i Göteborg och även för våra övriga kontor i Europa.
I dina arbetsuppgifter ingår b la.
• Supportera vår First-Line support grupp och våra användare vid mer komplexa IT-frågor
• Ansvara för löpande drift och underhåll av våra interna nätverk tillsammans med övriga i gruppen
• Ansvara för inköp och implementering av både mjuk och hårdvara
• Support av tekniska frågor inom inkassosystemet Nova
• Uppdateringar i databaser samt för övriga programvaror och applikationer

Kvalifikationer
Du har tidigare erfarenhet av att arbeta som IT-Tekniker/Nätverkstekniker och har förmodligen en relevant utbildning inom området.
Du har goda kunskaper inom Windows Server 2003/2008, gärna Widows Vista och Windows 7. Du har erfarenhet av att arbeta med Exchange 2007, Active Directory (AD) och är van vid att arbeta med VmWare. Har du dessutom kompetens inom Sharepoint, Fasttrack, SQL och MSSQL är detta mycket meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ärendehanteringssystemet Kayako/e-support eller motsvarande.
Som person är du serviceminded, positiv och du förstår att IT funktionen är en serviceorganisation där det alltid gäller att sätta beställaren i fokus. Du bör lösa problem och frågeställningar på ett noggrant och effektivt sätt. Du är hjälpsam och duktig på att hantera problem och har en naturlig fallenhet för att instruera och stödja personer i din omgivning. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och övriga europeiska språk är meriterande. Du tycker om ordning och reda och vill vara med och utvecklas i ett snabbt växande företag som ligger i framkant inom teknikområdet.

Så ansöker du
Vi samarbetar med FLEXLIFE AB i denna rekrytering, ansök på www.flexlife.se För ytterligare information kontakta Johan Sjöberg på 0312-609633 eller via mail johan.sjoberg@flexlife.se
Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Flexlife AB

Adress
Flexlife AB
Gårdatorget 2
41250 Göteborg

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0770-11 96 30
Faxnummer: 031-7110240
E-postadress: info@flexlife.se

Jobbnummer
662307

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flexlife AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flexlife AB: