It-tekniker, Örebro
Specialpedagogiska skolmyndigheten, IT och kontorsservice / Supportteknikerjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Specialpedagogiska skolmyndigheten, IT och kontorsservice i Örebro,
Härnösand eller i
hela Sverige Specialpedagogiska skolmyndigheten (SPSM) arbetar för att barn, unga och vuxna oavsett funktionsförmåga ska få förutsättningar att nå målen för sin utbildning. Det gör vi genom specialpedagogiskt stöd, undervisning i specialskolor, tillgängliga läromedel och statsbidrag. Den kompetens vi erbjuder kompletterar kommunernas och skolornas egna resurser. Myndigheten har ca 1160 anställda och har verksamhet i hela landet. Läs mer på vår webbplats
www.spsm.seEnheten för IT och Servicedesk är en del av Stabsavdelningen. Viktiga uppgifter för enheten är att ge service och support till användarna av vår it-miljö. Vår funktion Servicedesk utgör en viktig del i hanteringen av att ge stöd till verksamheten. Enheten är växande och har ett trevligt och harmoniskt klimat med kompetenta kollegor. Vi finns på spridda på olika orter i landet och är ca 18 medarbetare. Vi erbjuder goda möjligheter till kompetensutveckling. Den miljö vi förvaltar är modern och kvalitativ med väl utvecklade program och lösningar som används effektivt.
Publiceringsdatum2016-01-09ArbetsuppgifterDu kommer bland annat via telefon och på plats ge användare support och att felavhjälpa ärenden kopplade till användarnas it-miljö. I befattningen ingår schemaläggning i Servicedesk där även alla insatser dokumenteras. Arbetsuppgifterna är varierande och möjlighet till fördjupning ges inom olika ansvarsområden. Våra användare finns i hela landet och merparten av ärenden hanteras per telefon och fjärrstyrning, andra sätt att kommunicera förutom e-post är exempelvis bildtelefoni och videokonferens.
Resor förekommer i befattningen.
KvalifikationerDu ska ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst tre år, gärna systematiskt i en Servicedesk eller motsvarande. Du ska efter fullgjord och relevant gymnasieutbildning, ha studerat någon eftergymnasial utbildning inom it. Din eftergymnasiala utbildning ska inte vara äldre än fem år.
Då resor förekommer är B-körkort ett krav. Dokumentationskrav i arbetet ställer krav på god svenska i såväl tal som skrift.
Ett gediget intresse för it-teknik och att vara serviceinriktad är förutsättningar som krävs i befattningen. Arbetet kräver en förmåga att vara självgående och konsultativ samtidigt som man klarar av att samarbeta och hantera många kontaktytor.
Då vår miljö på klientsidan till största del består av Microsoft lösningar är det meriterande med kompetens och erfarenhet av dessa. Andra viktiga delar i vår miljö förutom pc och Windows är iPad och iPhone, har du erfarenhet och kompetens av dessa är även det meriterande.
Stor hänsyn tas till personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: enligt överenskommelse. Provanställning på sex månader tillämpas. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-01
Ange följande referens när du ansöker: ALL 2016/10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPeter Green, IT-chef 010-473 6020
Peter Skoglundh, It-samordnare 010-473 6012
Facklig kontaktMatteus Vestin, Saco-S 010-473 5057
Martin Hermvik, OFR/S
martin.hermvik@spsm.seFöretagSpecialpedagogiska skolmyndigheten, IT och kontorsservice
AdressSpecialpedagogiska skolmyndigheten, IT och kontorsservice
Box 1100
87129 Härnösand
Kontorsadress87129
Jobbnummer 2607177
Observera att sista ansökningsdag har passerat.