IT-tekniker inom ärende- och klienthantering
Linköpings kommun / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Norrköping,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Tjänsten är placerad inom förvaltningen Verksamhetsstöd och service som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Inom förvaltningen finns kommunens interna tjänster och servicefunktioner samlade. Vi bidrar till utveckling av kommunens verksamheter och kommunövergripande servicelösningar.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss!
Publiceringsdatum2024-01-16ArbetsuppgifterTill avdelningen Teknik och Servicegruppen inom LKDATA, söker vi nu en IT-tekniker med inriktning mot ärende- och klienthantering.
I din roll som IT-tekniker hos oss kommer du att arbeta med storskalig drift och leverans av IT-tjänster i en stor och komplex IT-miljö. Arbetet sker till största delen ute på plats hos våra kunder, så du måste vara bekväm med att köra bil dagligen. Inom arbetet har du tillgång till firmabil och behöver alltså inte ha egen bil.
Felanmäld dator som inte kan åtgärdas via fjärrstyrning byts ut så kund har funktion. Hantering av ärenden sker i ärendehanteringssystem. Felsökning av återtagen utrustning och anmälan av utrustning till garantiservice-leverantör, är uppgifter som också kan ingå i uppdraget.
I arbetet ingår även att arbeta med skrivarhantering. Vilket innebär leverans och utbyte samt enklare felsökning av skrivare på plats hos kund.
I rollen som IT-tekniker kommer du att arbeta i en grupp som har högt engagemang och kamratanda där man tillsammans arbetar för att stötta våra kunder med expertkunskap. Även samarbete med LKDATAs övriga grupper ingår i uppdraget.
Din arbetsplats
LKDATA är en del av Verksamhetsstöd och service inom Linköpings kommun. Här arbetar ca 120 kollegor med att tillhandahålla IT-tjänster till kommunens verksamheter och i förlängningen mot brukare, elever och invånare i Linköping. Vi arbetar processorienterat i enlighet med ITIL Service Management och är certifierade enligt ISO 20 000, vilket ger oss möjlighet att hålla hög kvalitet och effektivitet inom hela vår verksamhet.
Vi strävar efter att varje medarbetare ska känna arbetsglädje, ha inflytande, lust och möjlighet att utvecklas, både i arbetet och som individ. Hos oss är arbetet offensivt, varierat och utmanande. Vår kultur präglas av ett öppet klimat med högt i tak och där vi erbjuder stora möjligheter till kompetensutveckling.
Teknik och service, som den här tjänsten tillhör, tillhandahåller klientnära tjänster (till exempel datorer, skrivare, konferensutrustning m.m.) och arbetar med hela livscykelhanteringen av alla klientnära tjänster. I gruppen arbetar IT-administratörer, IT-tekniker, IT-samordnare och Verksamhetsutvecklare.
Vi utgår från vår serviceverkstad i Ebbepark. Arbetstiden är kl. 07.50-17.00 vintertid och kl. 07.50-16.00 sommartid (juni, juli, augusti) och vi tillämpar flextid. Arbetet utförs huvudsakligen på kontoret eller ute på plats hos kund.
Du som söker
Som person är du självgående och serviceinriktad och har förmåga att hjälpa andra samt leverera lösningar. Du är lyhörd för kundens behov och anstränger dig att snabbt lokalisera och åtgärda fel. Du har även förmåga att ge förslag till proaktiva lösningar för att minimera servicearbete på plats hos kund. Du samarbetar väl med andra, är lyhörd och tydlig i din kommunikation. Du arbetar mot att nå gemensamma mål och ser till verksamhetens bästa i ditt agerande.
Vi söker dig som har
• Gymnasial utbildning inom IT eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget
• Erfarenhet av storskalig drift och leverans av IT-tjänster
• Dokumentationsvana
• Erfarenhet av att arbeta med Audio och Video
• Erfarenhet av Microsoft Windows klientadministration
• Erfarenhet av Microsoft Active Directory hantering
• Erfarenhet av arbete med nätverk, somt.ex patcha nätverksuttag
Det är meriterande om du har
• Erfarenhet av MEMCM
• Erfarenhet av att hantera enheter med Chrome OS
För tjänsten krävs att du kommunicerar och skriver väl på såväl svenska som engelska, eftersom tjänsten innebär en hel del kontakt med underleverantörer och att ta del av teknisk information och supportärenden. Då du kommer att utföra arbete ute hos kund är B-körkort ett krav.
Den här tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer då att genomföras före anställning.
Välkommen med din ansökan!
Övrig information
När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan.
Tillträde: Efter överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidare
Sysselsättningsgrad: 100%
Antal lediga befattningar: 1
Ref. nr: 12410
I denna ansökan bifogar du inget personligt brev
Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?
Ersättning Enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Linköpings kommun (org.nr 212000-0449),
http://www.linkoping.se/ Kontakt HR-konsult
Felicia Eckeskog
Felicia.Eckeskog@linkoping.se 013-205059 Jobbnummer 8396268
Observera att sista ansökningsdag har passerat.