IT-tekniker/Datatekniker
Göteborgs Stad, Utbildningsförvaltningen / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Utbildningsförvaltningen i Göteborg Göteborg Stad utbildning är från och med 1 aug 2010 indelat i fem områden, tre gymnasieområden med sammanlagt 13 skolenheter, gymnasiesärskola och särvux samt vuxenutbildning. Vägledningscentrum som vänder sig till ungdomar på grundskolan och gymnasiet är ett annat uppdrag. Utbildningsförvaltningen har ca 2 100 medarbetare och omsätter drygt 2 miljarder kronor per år.
Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att bidra till en bättre spegling av befolkningsstrukturen i Göteborg.
Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas där en kommande reformerad gymnasieskola, minskat elevunderlag samt ökad konkurrens från fristående skolor kommer att, oavsett huvudman, påverka alla skolor.
Publiceringsdatum2010-09-17ArbetsuppgifterDina arbetsuppgifter kommer framförallt att vara att via telefon och e-post hjälpa användare med IT-relaterade problem. I och med att du sitter i första linjens support är du IT-avdelningens röst ut mot användarna och den första instansen användarna vänder sig till när de stöter på problem. Arbetet ställer därför krav på såväl hög serviceförmåga som datatekniskt kunnande. Vidare ingår att arbeta proaktivt med uppföljning av ärenden samt att ta egna initiativ till att förbättra och utveckla supportarbetet. Delar av arbetet kan också innebära andra linjens support med felsökning och åtgärder på plats hos användaren.
KvalifikationerVi vill att du har gedigen erfarenhet av att arbeta med IT-support via telefon och att du är van vid att registrera och följa upp ärenden samt arbeta mot uppsatta mål. Du har goda kunskaper inom Windows OS (WinXP och Win7) och Officepaketet.
Som person är du serviceinriktad, strukturerad, positiv och stresstålig. Du är pedagogisk och har lätt att förklara för personer på olika kunskapsnivåer. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift och har god samarbetsförmåga då du kommer att arbeta i grupp.
Meriterande är felsökningskunskaper och support inom Novells produkter samt inom IBM Lotus Notes
Då vi eftersträvar en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande.
Arbetstider och omfattningHeltid. 100% Dagtid. Arbetet är schemabundet för att täcka upp kundsupportens öppettider. Tillsvidareanställning, tillträde: Oktober 2010 eller enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-10-01
Ange följande referens när du ansöker: 739/10
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFredrik Breitholtz, 031-3670333,
fredrik-breitholtz@educ.goteborg.seLars Hermansson, 031-3670028,
lars.hermansson@educ.goteborg.seFacklig kontaktIngela Wehrnlund, 031-367 22 04
Jonas Lundmark, 031-367 01 77
FöretagGöteborgs stad, Utbildningsförvaltningen
AdressGöteborgs stad, Utbildningsförvaltningen
40482 Göteborg
Jobbnummer 735202
Observera att sista ansökningsdag har passerat.