IT-systemtekniker sökes till IT Applikation, Halmstad eller Varb
Region Halland, IT Applikation / Supportteknikerjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Halland, IT Applikation i Halmstad,
Varberg eller i
hela Sverige Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken - alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas "Vi KAN", där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande - ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.
Regionservice levererar servicetjänster till Region Hallands kärnverksamheter. Medarbetarna utför tjänster inom serviceområdena teknik, fastigheter, kost, städ, vaktmästeri, logistik, administration, utbildningar & event, upphandling, intranät, kommunikation och it/tele. Regionservice målsättning är att utveckla en effektiv och rationell service med hög kvalitet.
Publiceringsdatum2017-01-30ArbetsuppgifterVi söker en person som har ett brinnande intresse för och några års erfarenhet inom arbete med felsökning, drift och underhåll av IT-system i Windows server och klientmiljö. Uppdraget består i att arbeta som IT-specialist i vår förvaltningsorganisation. Specifik utbildning för ingående system och applikationer kommer att tillhandahållas.
Inom Region Halland förvaltar vi system enligt en systematisk förvaltningsmodell, där IT och verksamhet har ett nära samarbete. Du kommer att ingå i ett team där arbetsglädje, kunskap och utveckling står i centrum. Rollen vi behöver förstärka med är objektspecialist IT för objektet Arkiv, diarie och avvikelser.
Arbetsuppgifterna innebär att förvalta den existerande lösningen, i arbetet ingår bl.a. daglig drift och underhåll inklusive felsökning, teknisk support, teknisk dokumentation, versionsuppgraderingar, förbättringsarbete samt införande av nya funktioner/tjänster i systemet. Arbetet innefattar planering och delaktighet i förvaltningsgruppen.
KvalifikationerVi söker dig som har kunskaper i:
• Windows Server - Grundläggande kunskaper i Windows server (drift och felsökning).
• IIS - Erfarenhet av installation och konfiguration. Kunskaper om certifikathantering är meriterande.
• SQL - Installation, drift samt kunskaper i T-SQL.
• Kunna hantera SQL-profiler och Query-analyzer. Kunskaper i Reporting Services är meriterande.
Det är en fördel om du har:
• Programmeringskunskaper i ramverken ASP.NET Webforms, ASP.NET Webservices, MS WCF samt språken C# och Javascript.
• Kunskaper om systemet Platina by Formpipe.
• Kännedom om ärendehantering i offentlig verksamhet.
• God vana att hantera krav från både verksamhet och IT samt förmåga att skriftligt dokumentera ditt arbete.
Vi ser att du är prestigelös, social och har lätt för att samarbeta. Du skall vara välstrukturerad, noggrann och analytisk. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. B-körkort erfordras.
ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan!
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse. .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-26
Ange följande referens när du ansöker: RGS 10/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBertil Alvén 0706-26 12 32
FöretagRegion Halland, IT Applikation
AdressRegion Halland, IT Applikation
Box 517
30180 HALMSTAD
Kontorsadress30185 Halmstad
Jobbnummer 3290492
Observera att sista ansökningsdag har passerat.