IT-supporttekniker till Göteborgs Stad Utbildning
Göteborgs Stad, Utbildningsförvaltningen / Supportteknikerjobb / Göteborg
2013-04-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-supporttekniker till Göteborgs Stad Utbildning" (publicerad 2014-10-28) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Utbildningsförvaltningen i Göteborg Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, gymnasiesärskola, särvux samt studie och yrkesvägledning. Vår vision är att Göteborg ska vara en ledande kunskapsstad med utbildning i världsklass. I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där elever och medarbetare är delaktiga.
Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att bidra till en bättre spegling av befolkningsstrukturen i Göteborg.
Publiceringsdatum2013-04-29ArbetsuppgifterUtbildningsförvaltningen s IT-serviceorganisation är indelad i tre geografiska områden. Varje område erbjuder en helpdesk där vi tar emot ärenden och löser dem över telefonen eller genom fjärrstyrning, ett närstöd i form av ett resursteam för att avhjälpa fel på plats hos användaren, samt stöd vid inköp av IT-utrustning, programvaror och licenser. Vi består i dagsläget av 21 personer som ger service och support till 2100 anställda och 16 500 elever som tillsammans förfogar över ca 8000 datorer.
Vårt uppdrag är att ge bästa tänkbara IT-service till förvaltningens anställda och elever och säkerställa tillgången till de IT-stöd som används i vardagen. Det övergripande viktigaste målet för vår IT-service är nöjda användare. Vi arbetar med systematiskt kvalitetsarbete för att ständigt utveckla våra IT-tjänster och förbättra vår service.
Just nu befinner vi oss i en spännande utvecklingsfas med en reformerad gymnasieskola och kraftig expansion av IT-relaterad utrustning hos elever och personal. Vi har därför ett behov att anställa ytterligare två supporttekniker.
Tjänsterna består av följande arbetsuppgifter:
• Att via telefon och epost hjälpa användare med IT-relaterade problem.
• Att koordinera och fördela ärenden samt följa upp att ärenden utförs och återkopplas inom fastställd servicenivå.
• Att arbeta proaktivt med uppföljning av ärenden samt att ta egna initiativ till att förbättra och utveckla supportarbetet inom serviceområdet.
• Att felsöka utrustning och utföra åtgärder på plats hos användaren.
Arbetet är delvis schemabundet för att kunna täcka upp kundsupportens öppettider
KvalifikationerVi söker dig som gedigen erfarenhet av att arbeta med IT-support och av att registrera och följa upp ärenden. Att arbeta mot uppsatta mål är en självklarhet för dig. Du har goda kunskaper inom Windows, MacOS, officeprogrammen samt mobil teknik (iOS, Windows phone och Android), och du söker aktivt information för att hålla dig uppdaterad på teknik området.
Du har stor förmåga att ge god personlig service. Du lyssnar till kunderna och förstår deras behov. Du har god kommunikationsförmåga, och kan förklara saker på ett pedagogiskt sätt. Du är intresserad av att hjälpa människor, och du säkerställer att kundens behov är uppfyllt innan du avslutar en uppgift.
Du har förmåga att förstå det sammanhang du verkar inom, såväl som din egen roll i detta sammanhang. Du tar fullt ägandeskap för uppgifter du åtar dig från start till avslut och tvekar inte att ta egna initiativ.
Du skapar ordning och struktur, identifierar problem och möjliga lösningar, är noggrann och ser till att dokumentera.
Du har god samarbetsförmåga, och är lika bekväm med att jobba i grupp som med att arbeta självständigt. Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda i tal såväl som i skrift.
Det är meriterande om du utöver ovanstående även har kunskaper om IT-ramverk såsom ITIL/Cobit , kunskaper om Novells supportverktyg Zenworks, iManager samt inom IBM Lotus Notes.
Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs
Körkort: B-körkort önskvärt
Arbetstider och omfattningHeltid, 100 % Dagtid. . Arbetet är delvis schemabundet för att kunna täcka upp kundsupportens öppettider. Tillsvidareanställning, tillträde: 2013-08-01 Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-05-13
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.
Förvaltningen har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.
Ange följande referens när du ansöker: A308337 - Kopia
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFredrik Breitholtz, Gruppchef/IT-service 031-3670333
fredrik.breitholtz@educ.goteborg.seFacklig kontaktIngela Wehrnlund, Vision 031-367 22 04
Karin Sivertz, SACO JUSEK 031-3650612
FöretagGöteborgs stad, Utbildningsförvaltningen
AdressGöteborgs stad, Utbildningsförvaltningen
40482 Göteborg
Jobbnummer 1537183
Observera att sista ansökningsdag har passerat.