IT-supporttekniker

Kungliga Tekniska högskolan, Verksamhetsstödet vid KTH / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungliga Tekniska högskolan, Verksamhetsstödet vid KTH i Stockholm, Solna eller i hela Sverige

Verksamhetsstödets uppgift är att stödja universitetets utbildning och forskning. KTH:s verksamhetsstöd är inne i en spännande fas där vi tillsammans arbetar med utveckling av våra arbetsformer. Som medarbetare inom verksamhetsstödet bidrar du till KTH:s uppdrag att forska, utbilda och skapa samhällsnytta och får samtidigt möjlighet till egen professionell utveckling.

KTH:s IT-avdelning ingår i KTH:s verksamhetsstöd och består av runt 150 anställda.

Vi utvecklar och förvaltar IT miljö inom utbildning, forskning och den administrativa plattformen på KTH, en IT miljö som är både komplex och mångfacetterad. Avdelningens ambition är att vara en attraktiv arbetsplats med god arbetsmiljö präglad av öppenhet och med goda förutsättningar till utveckling för alla medarbetare oavsett identitetsuttryck, bakgrund eller ålder.

IT-avdelningens Enhet för Användarstöd erbjuder audiovideo-, tele- och IT-relaterat användarstöd till såväl anställda som studenter på KTH. Användarstödet erbjuds via telefon, e-post, besök vid mottagningsdisken och på plats hos användarna.

Lokalt IT-stöd Campus är en av fem organisatoriska grupper inom enheten Användarstöd och erbjuder på-platsen support, med följande områden i fokus: datorarbetsplatsen, applikationsstöd, skolspecifika behov såsom verkstäder och labbmiljöer samt övrig förekommande support som kräver fysisk närvaro. En annan viktig del av gruppens uppdrag är att fånga upp och kanalisera verksamhetens behov av IT-stöd, likaså att agera proaktivt och informera/instruera användarna kring de IT-tjänster vi erbjuder.

Till Lokalt IT-stöd Campus söker vi nu en ny kollega att bli en del av vårt team.

Publiceringsdatum
2024-08-06

Dina arbetsuppgifter
Vi söker IT-supporttekniker till 2:a linjen inom IT-Support. Du kommer utföra supportrelaterade arbetsuppgifter som innefattar bland annat installationer, felsökning, hantering av ärenden via ärendehanteringssystem samt utleverans av hårdvara. Du kan komma att vara stationerad både centralt på användarstöd och lokalt ute på de olika institutionerna efter behov.

Du ska även ansvara för att hålla dokumentation uppdaterad som stöd för felsökning eller administration i system.

Då KTH har mycket internationella studenter och forskare är det viktigt att du uttrycker dig väl på både svenska och engelska i både tal och skrift.

Vi erbjuder
- En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid
- Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö

https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050

Kvalifikationer
Kvalifikationer
- Gymnasieutbildning
- Minst 4-årig dokumenterad erfarenhet av IT-support arbete
- Minst 2 års erfarenhet av 2:a linjens IT-support och att utföra självständigt arbete
- Erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem
- God kunskap om PC och Mac
- God kunskap om Outlook samt andra mailklienter
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift krävs i det dagliga arbetet
- Vana av att läsa och skriva dokumentation
- Körkort, lägst AM eller Traktor

Meriterande

- Utbilding som IT-Supporttekniker
- Erfarenhet från centralt administrerade datormiljöer
- Erfarenhet av att jobba med IT-support inom akademiska miljöer
- Erfarenhet av komplexa IT-miljöer

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper såsom hög servicekänsla, god social och teknisk kompetens, god organisationsförmåga och ambition att lära sig nytt.

Fackliga representanter
https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898.

Så ansöker du
Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time).

Om anställningen
Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal.
Anställningen inleds med sex månaders provanställning.

Övrig information
Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund

För https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440 i samband med rekrytering.

Anställningen kan komma att omfatta säkerhetskänslig verksamhet. För att bli behörig behöver du därför klara en eventuell säkerhetsprövning.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.



Om KTH

KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "VP-2024-0219".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kungliga Tekniska Högskolan (org.nr 202100-3054)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Kungliga Tekniska högskolan, Verksamhetsstödet vid KTH

Kontakt
Niklas Ekneling, Gruppchef
08-7909391

Jobbnummer
8824962

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungliga Tekniska högskolan, Verksamhetsstödet vid KTH

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungliga Tekniska högskolan, Verksamhetsstödet vid KTH: