IT-supporttekniker

Synlab Sverige AB / Supportteknikerjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Synlab Sverige AB i Täby, Stockholm, Sigtuna, Ekerö, Uppsala eller i hela Sverige

SYNLAB Medilab är en del av SYNLAB-koncernen, Europas ledande leverantör av medicinsk diagnostisk service. På SYNLAB Medilab känner vi ett stort engagemang för det samhälle vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv. Vi jobbar hela tiden med respekt för individen och med patienten i fokus, samt med förbättringsarbete för att kunna ligga i framkant inom den diagnostiska verksamheten. Möjligheten att påverka och tänka i nya banor värderar vi högt.

Om SYNLAB Medilab

Aleris Medilab är nu SYNLAB Medilab. Vi är en av Sveriges största privata leverantörer av laboratoriemedicinska tjänster inom klinisk kemi, klinisk mikrobiologi och patologi/cytologi. Vi driver även ett antal närlaboratorier runt om i Stockholmsregionen och i Uppsala. Vi erbjuder ett omfattande sortiment av rutinanalyser och mer specialiserade undersökningar. Verksamheten genomsyras av ett starkt engagemang och ett ständigt pågående arbete för förbättrad kvalitet inom alla områden.

IT-avdelningen söker nu en serviceinriktad IT-supporttekniker, med stort tekniskt intresse, som vill vara med och bygga samt bemanna vår servicedesk. Du kommer jobba i hela supportkedjan från 1:a- och 2:a-linjens support till 3:e linjen.

Om arbetet

SYNLAB Medilab utvecklas ständigt och framförallt inom IT händer det mycket för närvarande. Du kommer jobba i nära kontakt med både användare, leverantörer och övriga medarbetare på IT-avdelningen. Ditt fokus kommer vara att hjälpa verksamheten när de ringer på servicedeskens telefon eller har lagt ett ärende till vårt ärendehanteringssystem. Det kan vara alltifrån lösenordsbyten, beställningar, pc-problem till att något system inte fungerar som det ska. Självklart är du inte ensam med att lösa alla ärenden! När tillfälle ges mellan 1:a och 2:a linjens uppdrag kommer du jobba med andra områden som t.ex. hantering av system för klienthantering, serveradministration osv. Vi ligger precis i startgroparna att ta hem en del av driftmiljön som idag är outsourcad. Detta gör att det kommer finnas många roliga utmaningar i framtiden då denna miljö ska byggas och underhållas. Detta gör även att ingen dag är den andra lik.

Om dig vi söker

Vi söker dig som har erfarenhet av att ge support i en IT-servicedesk och som känner att du vill fortsätta i den rollen. Du behöver också ha kunskap om Windows 10 klientadministration antingen genom ett brinnande intresse eller av tidigare arbete. Naturligtvis kommer du få tillgång till kurser för att lära dig mer inom de områden du ska arbeta med.

Det är viktigt att du är engagerad med att lära dig verksamheten då det gäller att förstå vad verksamheten behöver hjälp med och hur det ska prioriteras. Du behöver vara serviceinriktad, flexibel, lyhörd, kommunikativ och lösningsorienterad. Du får inte vara rädd för att kavla upp ärmarna och lösa problem både enskilt och i grupp.

Bakgrund/ Kompetenskrav

• Krav på tidigare erfarenhet av IT-supportarbete
• Relevant utbildning inom IT eller annan motsvarande relevant erfarenhet
• Stort intresse för IT och viljan att lära sig mer
• Kunna följa fastlagda rutiner och processer för arbetet
• Förståelse för tystnadsplikt och sekretess inom hälso- och sjukvård
• Flytande svenska i tal och skrift. Även kunskap i engelska krävs t.ex. vid vissa externa kontakter

Meriterande

• Relevanta certifieringar t.ex. MCSA för Windows 10
• Erfarenhet att bygga klientmiljö t.ex. med MS MDT
• Erfarenhet att jobba med MS SCCM
• Erfarenhet att jobba med MS Windows server inklusive tjänster som AD, DNS och DHCP
• Förståelse för databaser och kunna göra enklare SQL-utsökningar (t.ex. för statistik)
• Erfarenhet av att jobba i en systemförvaltning och/eller teknisk drift
• Erfarenhet att jobba i hälso- och sjukvård
• Erfarenhet att jobba i en ackrediterad verksamhet
• Erfarenhet att jobba med processer enligt ITIL och plus om du är certifierad
• Erfarenheter att hålla utbildning t.ex. för användare
• Erfarenhet att skriva teknisk dokumentation
• Erfarenhet att arbeta i projekt

Publiceringsdatum
2019-12-23

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid efter 6 månaders provanställning, med placering vid Synlab 's Centrallaboratorium i Täby. Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan och kontakt

Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Ansök genom att fylla i formuläret nedan. Sista ansökningsdag är 200117 men i och med att vi löpande gör urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta IT-Chefen Anders Ekengren,
på tel. 08-123 191 90

Hoppas att vi hörs!

• --------------------------------------------------------

I denna rekrytering har vi gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd och undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- eller annonseringsbolag.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SYNLAB Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Synlab Sverige AB (org.nr 559179-2881)

Arbetsplats
Synlab Medilab

Jobbnummer
5019030

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Synlab Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Synlab Sverige AB: