IT-support - Servicedesk i Göteborg!

Experis AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du ett intresse för IT och fokus på god service? Har du tidigare erfarenhet av arbete med IT-support i en helpdesk/servicedesk och letar efter ett nytt spännande uppdrag från och med i mars?

Arbetstider: Kontorstid (8.00-17.00)
Omfattning: 100 %
Tidsperiod: Från 2021-03-01


Publiceringsdatum
2021-01-12

Om företaget
Detta är ett konsultuppdrag där du kommer att vara anställd av Experis, och ditt uppdrag är på plats hos en av våra kunder.

Vår kund för detta uppdrag är en kommunal organisation som arbetar för stadens funktionalitet. Vi söker åt deras räkning en supporttekniker till deras servicedesk som levererar interna tjänster till organisationens olika verksamheter. Organisationen letar nu efter duktiga personer som kan vara med och ge support till sina användare.


Vem är du?

Arbetet som IT systemtekniker på servicedesken innefattar samtalshantering över såväl telefon som mail med IT-inriktning. Du kommer hjälpa slutanvändare med att ge support på datorer, skrivare, nätverk och övrig kringutrustning, Office 365 och mobila OS (iOS). Du kommer även att arbeta med systemadministration och dokumentation. Du som vill arbeta i ett härligt team med teknikfantaster, är grym på kundservice och vill bredda dina kunskaper inom IT - ta chansen att söka dig till Experis IT idag!


Vem är du?

Vi ser att du...

* Har minst 1 års vana av arbete inom servicedesk/helpdesk
* Har erfarenhet av att ge användarstöd via telefon och e-post
* Har erfarenhet från arbete i produktsviten Office 365
* Har allmän kompetens på de mest frekventa OS och arbetsplatsutrustning
* Har erfarenhet av support av mobila OS (iOS) och enheter
* Har arbetat i ärendehanteringssystem
* Van vid att arbeta med systemadministration och dokumentation vid ovan processer
* Har allmän kunskap om ITIL:s processer
* Har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska
* Är mycket kommunikativ och serviceinriktad

Vad kan vi erbjuda dig?

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Frågor?

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger. Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Kandidatansvarig Lovisa Åsgården på lovisa.asgarden@se.experis.com


Nyckelord: Helpdesk, IT-support, First line, Göteborg

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-01-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "41b29204-70b6-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Jobbnummer
5519219

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: