IT-strateg
Karlstads kommun / Datajobb / Karlstad
2021-02-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-strateg" (publicerad 2022-10-07) ⬅️
Visa alla datajobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Karlstads kommun i Karlstad,
Torsby eller i
hela Sverige Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!
Vård- och omsorgsförvaltningen ger stöd åt äldre och personer med funktionsnedsättning. Här arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell vård och omsorg med människan i fokus.
Publiceringsdatum2021-02-01BeskrivningHos oss på utvecklingsstaben arbetar huvudsakligen systemförvaltare och utvecklingsledare med utvecklingschef som närmsta chef.
Vi arbetar framför allt med förvaltning av verksamhetssystem och samordnad verksamhetsutveckling. Ett oerhört viktigt och spännande arbete, vill du vara med?
Dina arbetsuppgifterSom IT-strateg på vård- och omsorgsförvaltningen är ditt uppdrag att vara specialist när det gäller IT-relaterade frågor inom fyra större områden. Du ansvarar för att våra verksamhetssystem fungerar ändamålsenligt, vilket innebär att koordinera drift, utveckling och support. Du ansvarar för kontakter med leverantörer av såväl verksamhetssystem som teknisk/infrastrukturell plattform. Du ansvarar för det vi kallar för datorarbetsplatsen, vilket omfattar såväl stationär som mobil arbetsplats från vilken medarbetare sköter såväl administration som frågor rörande vårt verksamhetsuppdrag. Slutligen omfattar uppdraget också att ansvara för att initiera, beställa och genomföra IT-relaterade utvecklingsprojekt.
Du har därutöver det övergripande ansvaret för vård- och omsorgsförvaltningens budget rörande datorarbetsplatsen, system och nät. Uppdraget innebär både operativt arbete som koordinerande arbetsledare och strategiskt arbete utifrån koncernens strategiska plan.
Du arbetar i nära samverkan med utvecklingsstabens fyra systemförvaltare och fyra utvecklingsledare, där utvecklingschefen leder det övergripande arbetet.
KvalifikationerDu har för tjänsten relevant utbildning vid högskola/universitet samt goda kunskaper om teknik och infrastrukturella frågor. Erfarenhet av liknande arbete, då särskilt inom offentlig verksamhet, är meriterande.
Du har god organisatorisk förmåga liksom förmåga att leda och driva IT-relaterade projekt. Du förstår och hanterar bestämmelser gällande informationssäkerhet samt frågor gällande upphandling, leverantörskontakter och avtal.
För att du ska trivas på jobbet tror vi att det är viktigt att du är genuint intresserad av vård- och omsorgsverksamhet samt förvaltningens uppdrag gentemot Karlstadsborna.
Vi tror att du har en bra känsla för service, hög samarbetsförmåga och ett stort lösningsfokus. Vår gemensamma värdegrund ställer krav på ett professionellt och engagerat bemötande i de kontakter vi har både internt och externt, vi lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKarlstads kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Karlstads kommun (org.nr 212000-1850)
Arbetsplats Vård- och omsorgsförvaltningen, Utvecklings-stab
Jobbnummer 5552307
Observera att sista ansökningsdag har passerat.