IT-administratör till Input interiör i Göteborg

Input interiör AB / Datajobb / Göteborg
2025-12-09


Visa alla datajobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Input interiör AB i Göteborg, Borås, Halmstad, Jönköping, Skövde eller i hela Sverige

Det är engagerande medarbetare med höga ambitioner som har utvecklat Input interiör till vad vi är idag - Nordens ledande oberoende inredningskoncern. Följ med på den fortsatta resan och bli en av oss!

Publiceringsdatum
2025-12-09

Om tjänsten
Vi söker en strukturerad och serviceinriktad IT-administratör som vill spela en central roll i vår dagliga IT-drift. Du ansvarar för att våra medarbetare har rätt verktyg, behörigheter och bidrar med teknisk support för att kunna utföra sitt arbete på ett effektivt och smidigt sätt.
Du blir en viktig länk mellan teknik, personal och användarstöd. Hos oss får du kombinera teknisk kompetens med servicekänsla i en stor organisation.

Dina arbetsuppgifter
Som IT-administratör kommer du att ha ett övergripande ansvar över administrationen av koncernens licenser, telefonilösningar, abonnemang och hårdvara.
Vanliga arbetsuppgifter innefattar on/offboarding-processen, administration av system som exempelvis Microsoft 365, Active Directory samt administration av telefoni. Du kommer att ha återkommande kontakt med våra externa leverantörer vid eventuell felsökning.
I det dagliga arbetet samarbetar du vid behov med våra IT-tekniker för att bistå våra slutanvändare med support, användarstöd och eventuell felsökning.
Du kommer att ansvara för att säkerställa att våra nya medarbetare får korrekt konfigurerade datorer, mobiltelefoner och övrig utrustning. Du sätter upp konton med tillhörande licenser, personliga behörigheter och säkerställer en sömlös onboarding för nya medarbetare.
Även offboarding-processen tillfaller IT-administratörens arbetsuppgift med återtag av all utrustning och metodisk avveckling av personkonto vid avslutande av anställning.
Vem söker vi?
Som IT-administratör behöver du ha god kommunikationsförmåga för att kunna förklara tekniska lösningar på ett tydligt sätt. Du är serviceinriktad och trivs med att hjälpa användare och bidra till en fungerande IT-miljö. I ditt arbete har du förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar för att lösa problem på ett effektivt sätt. Samtidigt är samarbetsförmåga viktigt då du ingår i ett sammansvetsat team.
Du är noggrann, lösningsorienterad, nyfiken och gillar att arbeta praktiskt. Du lägger stor vikt vid att skapa ordning och struktur, och har ett naturligt driv att förbättra rutiner och processer.

Kvalifikationer
Utbildning med inriktning IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten.
Erfarenhet av att ha arbetat operativt som IT-stöd med systemadministration.
Goda kunskaper i hantering av PC, skrivare, kringutrustning och nätverksutrustning. Installation, felsökning och konfiguration av hårdvara.
Har god kommunikativ förmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift.
B-körkort

Det är meriterande om du har:
Erfarenhet av arbete med telefonväxelsystem.
Erfarenhet av att ha arbetat som IT-administratör på en större organisation.

Välkommen med din ansökan senast 9 januari. Urval och intervjuer sker löpande. Ansök via formuläret på inputinterior.se, bifoga personligt brev och CV samt uppge löneanspråk. Eventuella frågor om tjänsten besvaras av Alexandra Riera på alexandra.riera@inputinterior.se.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2026-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Input interiör AB (org.nr 559150-6349)
Olof Asklunds Gata 10 (visa karta)
421 30  VÄSTRA FRÖLUNDA

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
9635042

Prenumerera på jobb från Input interiör AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Input interiör AB: