IT-administratör/Användarstöd
Luleå Tekniska Universitet / Datajobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Luleå Tekniska Universitet i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Överkalix eller i
hela Sverige Luleå tekniska universitet är i stark tillväxt med världsledande kompetens inom flera forskningsområden. Luleå tekniska universitet omsätter totalt 1,6 miljarder kronor per år. Vi är idag 1 700 anställda och 15 000 studenter.
Verksamhetsstödet är organiserat under en gemensam ledning och finns placerat både centralt och vid institutionerna och har bland annat som uppdrag att säkerställa en väl fungerande administration, initiera och driva utvecklingsarbete, kommunicera Luleå tekniska universitets övergripande synsätt och policys samt ge stöd och service till studenter, lärare och övriga anställda.
Nu söker verksamhetsområde Student en IT-administratör med placering i Luleå för arbete med support och service till studenter, anställda och externa besökare via vår serviceingång.
Publiceringsdatum2018-03-15Dina arbetsuppgifterVi ger användarstöd genom att arbeta nära användarna vid universitetet på alla orter där vi bedriver forskning och utbildning. Vår support och service erbjuds via en rad olika kanaler, bland annat genom personliga möten, via vårt ärendehanteringssystem samt via telefon. Du kommer i första hand att jobba med IT-relaterade frågor men du kommer också att bli en del av det team vid serviceingången som ger service inom fler områden bland annat studieadministrativa frågor samt att vi ansvarar för universitetets växel.
Du kommer även att vara del av vårt förvaltningsarbete i olika former, samt fungera som resurs i olika utvecklingsprojekt.
KvalifikationerFör befattningen krävs att du har en examen på högskolenivå samt bred teknisk kompetens inom hårdvara- såväl som mjukvara.
Vi söker dig som brinner för att hjälpa användaren i sitt dagliga arbete med stort fokus på hög servicenivå vilket även är grunden i vår support. Du har kompetens och erfarenhet av att ge professionellt stöd till användare via telefon, ärendehanteringssystem eller personlig kontakt.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en strukturerad lagspelare med god problemlösnings- och kommunikationsförmåga. God förmåga att arbeta både självständigt och i grupp samt att skapa nya kontakter och att stå för ett gott värdskap är en självklarhet för dig. Du ska kunna uttrycka dig bra, både skriftligt och muntligt, på svenska och engelska, ytterligare språk är meriterande.
Luleå tekniska universitet arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald som bidrar till en kreativ studie- och arbetsmiljö. Universitetets värdegrunder bygger på respekt, tillit, samarbete, öppenhet och ansvar.
Omfattning
Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Ytterligare information
Du är välkommen att kontakta Jennie Hägg Wilhelmsson, chef Studentservice Telefonnummer: 0920-49 17 46, epost:
jennie.hagg@ltu.seFackliga företrädare:
SACO-Daina Dagis
Daina.Dagis@ltu.se Telefon: 0920-49 38 80
OFR-Marika Vesterberg
Marika.Vesterberg@ltu.se Telefon: 0920-49 17 21
Så ansöker duVi ser helst att du söker befattningen via ansökningsknappen nedan där du bifogar personligt brev samt CV/meritförteckning och examensbevis. Var vänlig och märk din ansökan med referensnumret nedan. Ansökan samt examensbevis måste vara skrivna på svenska eller engelska.
Sista dag att ansöka är 2018 04 05
Referensnummer: 817-2018
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLuleå tekniska universitet
AdressLuleå tekniska universitet
Luleå tekniska universitet
97187 Luleå
KontorsadressLuleå tekniska universitet
Jobbnummer 4022526
Observera att sista ansökningsdag har passerat.