IT Systems Engineer to Siemens Industry Software
Komet Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Komet hyr ut och rekryterar - från student till professionell. Att arbeta som konsult hos oss på Komet är ett bra sätt att starta eller fortsätta karriären på, oavsett om du fortfarande studerar eller har hunnit vara ute i arbetslivet ett tag. Vi rekryterar också inom en mängd olika områden och branscher och kan erbjuda varierande och spännande uppdrag med olika krav på erfarenhet. Komet ingår i Proffice-koncernen. Proffice är ett av Nordens största specialistföretag inom bemanning. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi människor och företag att hitta lösningar för att utvecklas.
Siemens PLM Software, en affärsenhet av Siemens Industry Automation Division, är en ledande global leverantör av mjukvara och tjänster inom product lifecycle management (PLM) med 7 miljoner sålda licenser och 71 000 kunder över hela världen. Siemens PLM Software har sitt huvudkontor i Plano, Texas, och samarbetar nära företag för att leverera öppna lösningar som hjälper dessa att omvandla fler idéer till framgångsrika produkter. För mer information om Siemens PLM Softwares produkter och tjänster, besök
www.siemens.se/plm.To Siemens Industry Software, we are seeking a service-oriented and problem-solving Windows expert, responsible for support and operation of the internal IT environment in the Nordic offices.
The role will be located in the Kista office. The person would be expected to travel between Kista and our offices in Trollhättan, Gothenburg, Copenhagen and Vejle when required.
Scope of role:
IT Infrastructure
• Support of remote users
• Liaison with external support (DELL / HP)
• Maintain and keep the IT inventory up to date
• Rollout of new equipment
• Responsibility for virus checking software and updates
• Internal training workshops for staff
• Internal support of printers and other peripheral devices
Helpdesk
• Internal support of PC systems
• Setup / rebuild of IT equipment
• Ordering and maintaining spare peripherals
• Internal support of phone system (CISCO IP Phone, Mobile Phones, Blackberry)
• Internal support of office equipment (i.e. Projectors)
Daily Tasks:
Backups
• Check backups on Data Server.
• Change tapes as necessary.
Servers
• Check Event Viewer on the main servers for any issues or problems
• Monitor disk quota and act accordingly when thresholds met
Helpdesk / Support
• Respond within agreed time frame for any calls logged via phone or email.
Personal characteristics which are mandatory to fit into this role:
• At least 3 years of working experience in IT
• Excellent knowledge in all Windows OS versions especially Windows XP, Windows 7 and Windows Server (2003, 2008 & 2008 R2)
• Excellent knowledge in TCP/IP
• Excellent knowledge in the core Microsoft Office applications (currently 2007)
• Good knowledge in Microsoft Office Communicator 2007 R2 and client
• Good knowledge in Microsoft Office LiveMeeting 2007
• Good knowledge in Symantec BackupExec
• Very good written and spoken English
• Basic understanding of the Nordic languages is useful but not required, our corporate language is English.
• Flexibility
• Innovative thinking
• Being a team player
• Curious in regards to new IT technologies
• Absolutely reliable and dedicated to the job
The right person for this position is comfortable with big responsibilities and has a proven ability to solve problems. Siemens Industry Software offers a job where you are important and can grow within the IT-area. The company invests in its employees and offers excellent working environment and good benefits.
How to apply
We look forward to receiving your application with CV and covering letter! Please note the application deadline is February 6 but the position can be filled before this date. In this recruitment we are working with Komet and recruitment consultant Kristofer Zidén which is accessible at 020-25 26 00.
Publiceringsdatum2012-02-14Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-03-06
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristofer Zidén, 020-25 26 00
FöretagKomet Sverige AB
AdressKomet Sverige AB
Jakobsbergsgatan 22
11144 Stockholm
Jobbnummer 1157397
Observera att sista ansökningsdag har passerat.