IT Supporttekniker

Landstinget i Kalmar län / Supportteknikerjobb / Västervik
2018-07-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT Supporttekniker" (publicerad 2018-10-05) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Västervik, Vimmerby, Valdemarsvik, Oskarshamn, Hultsfred eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget i Kalmar län i Västervik, Vimmerby, Oskarshamn, Hultsfred, Högsby eller i hela Sverige

Landstinget i Kalmar län har 7 000 medarbetare som alla jobbar för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets medborgare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur och kollektivtrafik för hela länet. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.

Läs mer om att arbeta i landstinget
http://www.ltkalmar.se/lediga-jobb/landstinget-som-arbetsgivare/

Med IT räddar vi liv! Vår IT-verksamhet är komplex och spänner över ett stort arbetsfält, från daglig drift och förvaltning till utveckling. IT-verksamheten är en viktig strategisk resurs och en integrerad del av landstingets kärnverksamhet och en förutsättning för en stor del av den verksamhetsutveckling som bedrivs. I IT-förvaltningen finns drygt 125 medarbetare på orterna Kalmar, Oskarshamn och Västervik.

Läs gärna mer på:
http://ltkalmar.se/lediga-jobb/landstinget-som-arbetsgivare/yrken-landstinget/arbeta-med-it-i-landstinget/

Team IT Support är 1:a linjens support och fungerar som användarstöd via telefon och ITs ärendehanteringssystem när det gäller att hjälpa verksamheten och användarna med IT-relaterade frågor och problem. Enheten ansvarar även för klient- och logistikfunktion.

Landstinget i Kalmar län arbetar utifrån visionen om hälsolänet - för ett friskare, tryggare och rikare liv. Vårt hälsofrämjande perspektiv genomsyrar hela vår verksamhet och vi arbetar aktivt med vår arbetsmiljö och att våra arbetsplatser ska präglas av jämställdhet, likabehandling och mångfald. Vi arbetar målinriktat med verksamhetens bästa för ögonen och för oss finns goda möjligheter till utveckling.

Din arbetsplats är i våra trivsamma lokaler i centrala Västervik.


Publiceringsdatum
2018-07-02

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett arbete där du får verka i intressanta och viktiga miljöer - där dina insatser gör skillnad varje dag. Du arbetar i länets största och mest komplexa IT-miljö, med den senaste tekniken, för att erbjuda bästa möjliga användarsupport inom IT till landstingets medarbetare. Som supporttekniker hos oss har du ett varierande arbete med många kontaktytor och en möjlighet att utveckla ditt teknikintresse och intresse för problemlösning.

• Ena dagen arbetar jag på medicinkliniken och andra dagen är jag på en folkhögskola. Jobbet blir roligare när jag vet att jag gör skillnad för de som verkligen behöver det, att tekniken vi levererar gör arbetet effektivare, säger Adam Hübinette, supporttekniker.

Du är en viktig länk mellan användare/kärnverksamhet, både inom IT-förvaltningen och gentemot övrig verksamhet. I samverkan med övriga medarbetare hittar du balans mellan kundens önskemål och teknikens möjligheter. Det är viktigt att sätta sig in i användarens problem - ta över ansvaret och lösa problemet.

Du hanterar hela processflödet för IT-beställningar av landstingets alla enheter; allt från installation, konfiguration till leverans av IT-utrustning. Det handlar bl a om datorer, mjukvara, läsplattor, mobiltelefoner, videokonferensanläggningar och informationsskärmar. Dessutom jobbar du för effektivare logistikflöden.

Ditt verksamhetsområde är hela länet och din placering är på IT i Västervik. Du ingår i beredskapskedjan för supporten.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet och kunskap inom IT-support. Det är bra om du även har arbetat med central klient- och skrivarhantering samt mobile device managementverktyg. Områden som du också bör ha kunskap i är audiovisuella tjänster och active directory.

Rollen ställer krav på högt tekniskt kunnande i marknadsledande operativsystem och Officeverktyg. Som person är du öppen och intresserad av den nya teknikens möjligheter och användning. Du har en stark vilja att hänga med i teknologiska trender och att hålla kunskaper aktuella. Du tycker om och har förmåga att lösa problem, både på egen hand och tillsammans med andra. Vi ser att du i linje med våra värderingar är en individ som har förmåga att ta egna initiativ och driva din egen utveckling framåt.

För att trivas bra i rollen som supporttekniker tror vi att du är en person som värdesätter samarbete och tycker om att dela med dig av din kunskap. Du är en utåtriktad person med ett positivt synsätt och har lätt att kommunicera såväl skriftligt som muntligt. Du motiveras av att lösa IT-relaterade problem och förstår vikten av att ge god service och support. Då du möter olika personalkategorier i dialog om hur system/applikationer ska användas och utvecklas, så lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet, samarbetsförmåga och servicekänsla. Utbildningsmässigt har du relevant utbildning inom IT-området. Ett krav är att du har körkort.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställd

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-26
Ange följande referens när du ansöker: IT:2018:25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Torsten Dahlberg 0480-445260

Företag
Landstinget i Kalmar Län

Adress
Landstinget i Kalmar Län
Se hemsida
59332 Västervik

Kontorsadress
Se hemsida

Jobbnummer
4233112

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget i Kalmar län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget i Kalmar län: