IT Service Manager

Quest Consulting Sverige AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Quest Consulting Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Uppgifter och Ansvar

I rollens om IT Service Manager är ditt ansvar att följa upp hela leveransportföljen för IT-tjänster och relaterade avtal gentemot alla intressenter inom organisationens IT och affärsverksamheten. Du kommer därtill skapa och uppdatera tydliga leveransavtal för verksamheten för att säkerställa att kundernas nuvarande och framtida tjänstenivåkrav identifieras, dokumenteras och upprätthålls. Övervaka förändrade affärsbehov och deras uppfyllelse och kommunicera dessa förändringar till rätt intressenter. Operativt ansvarig för att driva och samordna eskalationslösningar och uppföljning baserat på IT-åtaganden gentemot verksamheten. Säkerställ samordning mellan IT och affärsintressenter genom proaktiv uppföljning. Proaktivt och reaktivt initiera och säkerställa förbättringsinitiativ för alla IT-tjänster (fasta/variabla) tillsammans med organaisationens IT och affärsverksamheten. Tillhandahålla frekvent verksamhetsspecifik rapportering (budget, kundnöjdhet, ärenden) och analys samt initiera åtgärder för att driva ökad kundnöjdhet. Driv initiativ för förbättring av tjänste- och kostnadsprestanda och säkerställ genomförandet av förbättringsinitiativ tillsammans med verksamheten.

Skallkrav:

5+ års erfarenhet av IT-tjänsteleverans
Förmåga att utforma och leverera information och presentationer till alla nivåer inom en organisation
Stark kunskap inom finansiell förvaltning
Erfarenhet av livscykelhantering
Förmåga att äga och artikulera tjänstebehov från början till slut samt förstå kund- och affärsbehov och hur de påverkar tjänster och prioriteringar
Stark förmåga att samarbeta och bygga långvariga relationer och partnerskap med olika intressenter inom hela organisationen och med externa partners
Flytande i både skriftlig och talad svenska och engelska

Meriterande:

Ledarskapserfarenhet i en liknande roll eller annan relevant erfarenhet
Kunskap och beprövad erfarenhet av befintliga ITSM-ramverk och relaterade processer (t.ex. ITIL, ISO 20000)
En stark förmåga att bygga broar mellan IT-organisationen och dess affärskunder Erfarenhet av att arbeta med affärsutveckling
Projektledningserfarenhet
En kvalitet- och kundfokuserad inställning med nyfikenhet att utforska nya möjligheter
Förmåga att samordna mellan funktioner och organisationer i samband med tjänstedesign, övergång och leverans

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Publiceringsdatum
2024-10-21

Om företaget
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Quest Consulting Sverige AB (org.nr 556945-6659), https://quest.se/

Jobbnummer
8966659

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Quest Consulting Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Quest Consulting Sverige AB: