IT Service Level Manager

Proffice Sverige AB / Datajobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Avesta, Norberg, Hedemora, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Proffice Sverige AB i Avesta, Hedemora, Fagersta, Säter, Sala eller i hela Sverige

Outokumpu är på väg att bli den obestridde ledaren inom rostfritt stål. Vår framgång bygger på att vi lyssnar på våra kunder och anställda. Activating Your Ideas uppmuntrar till kreativitet och storslagna idéer. Vi söker personer med ambitioner utöver det vanliga, som inspirerar andra och som vill att det händer. Outokumpu har fler än 8 000 anställda i 30 länder. Skapa framtiden tillsammans med oss.

What Activates Your Ideas?

IT Service Level Manager, Avesta

Din arbetsplats

IT är en centraliserad, internationell organisation med verksamhet i Finland, Sverige och UK. IT funktionen i Avesta består av ca 35 medarbetare med uppdraget att bland annat ge utveckling och support av Outokumpus applikationer, allt från produktionsnära system till affärssystem.

Din roll

Rollen Service level Manager kan översättas till "affärsdriven och tekniskt kunnig leveransansvarig" med förmåga att förstå både verksamhet och drift. Som Service Level Manager kommer du att ingå i ett internationellt team där du ansvara för den svenska delen av vår outsourcade kapacitets tjänst. Du säkerställer att vår externa service provider levererar den tjänst vi beställt avseende kvalitet och kvantitet samt att de följer de ITIL processer vi implementerat. Arbetet med implementation av ITIL är en ständig process och vi förväntar oss att du deltar och driver det arbete vidare. Du är även kontakten mellan våra applikationstjänster och vår externa service provider för kapacitets tjänsten.

Du kommer även att få möjligheten att agera som projekt ledare / change manager för mindre projekt och förändringar inom våra applikations tjänster.

I rollen krävs att du är en utåtriktad person med god förmåga att samarbeta och ta initiativ. Det är viktigt att du kan se saker ur kundens synvinkel och är duktig på att kommunicera.

Publiceringsdatum
2012-10-05

Kvalifikationer
• Relevant examen från högskola eller universitet

• Goda kunskaper i engelska och svenska

• Erfarenhet av ITIL och som leveransansvarig är meriterande

• Bred teknisk kunskap

• Erfarenhet från Projekt Management / Change management är meriterande

Dina möjligheter hos Outokumpu

Vårt mål är att du får utnyttja dina specialistkunskaper i ditt arbete hos oss, samtidigt som du får goda möjligheter att fortsätta utvecklas inom din specialisering och inom vår organisation. Beroende på din bakgrund, dina erfarenheter och önskemål så vill vi att göra allt för att göra din tjänst så attraktiv som möjligt för dig.

Vi ger möjlighet till kompetensutveckling, långsiktighet, verksamhetsnära och variationsrikt arbete

Hög kompetens är en viktig förutsättning för att vi ska klara våra uppgifter. I vårt rekryteringsarbete strävar vi efter en jämn könsfördelning och mångfald vad gäller ålder, intressen, etnisk och kulturell bakgrund.

Din ansökan

Vi samarbetar med Proffice Rekrytering. Välkommen att registrera din ansökan på www.proffice.se senast 4e november. Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av Service Delivery Manager IT, Ulrika Backlund, tfn 0226-81820, alternativt HR-Manager Karolin Ahlberg, tfn 0226-82137. Fackliga representanter: Unionen: Patric Englund 0226-81926. SI: Dante Vangeli, tfn 0226-81109.

Uppdragsgivare: Outokumpu Stainless AB

Ort: Avesta

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-04
Ange följande referens när du ansöker: 200367066
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anders Hultgren

Företag
Proffice Sverige AB

Adress
Proffice Sverige AB

Jobbnummer
1358207

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Proffice Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Proffice Sverige AB: