IT Service Desk / Supporttekniker för fast anställning!
ManpowerGroup Solutions / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos ManpowerGroup Solutions i Stockholm,
Linköping eller i
hela Sverige Är IT ditt område? Är du tekniskt intresserad och kunnig, service-minded och en problemlösare? Välkommen till ManpowerGroup Solutions! Vår kund är en stor Nordisk IT-tjänst företag med ca 13000 experter som tillhandahåller tjänster för hela IT-livscykeln, med ett stort fokus på modernisering, digitalisering och innovation.
Arbetsplats är våra trevliga lokaler i Älvsjö, och arbetet består av skiftarbete förlagt till kvällar, nätter och helger.
Arbetsbetsuppgifter
• Ta emot och lösa ärenden rörande IT via telefon, mail och web.
• Registrera, kategorisera, prioritera och lösa ärenden gällande IT och Telefoni
• Förmedla ärende för lösning till 2:nd line eller 3:rd line
• Hantera ärenden enligt rutin samt dokumentera nya lösningar
• Prioritera, kategorisera och lösa ärenden
• Bevaka att alla ärenden blir hanterade inom SLA
• Identifiera och registrera proaktiva problem
• Del av arbete förlagt på datahallar - omstart av server och vägledning
Vad kan vi erbjuda dig?
• Fast anställning hos ManpowerGroup Solutions
• Fast månadslön
• Övertidsersättning och OB enligt kollektivavtal
• 34.5 tim/vecka i arbetstid
• Rullande arbets-schema på 10 veckor
• Arbetsmöjligheter inom ServiceDesk och Onsite i flera olika utvecklade roller
• Semesterersättning, pension mm enligt kollektivavtal
• Karriärutveckling och gemenskap tillsammans med din Branch Manager och ca 200 kollegor inom ManpowerGroup Solutions
Vem är du?
Vi söker dig som har ett par års arbetslivserfarenhet av servicedesk, altenativt en YH-utbildning inom IT och en kombination av praktik och arbetslivserfarenhet inom IT och Servicedesk - samt förstås ett stort IT-intresse!
Du är van vid och trivs med att arbeta med Microsoft Office, Active Directory, Windows och ett brett spektrum av andra program. Du har även erfarenhet att arbeta med nätverk (LAN/WAN/WiFi/switchar). Har du också erfarenhet av arbete med Incident Management så är det meriterande. Serviceminded - Gillar att hantera kunder som ringer in med problem eller beställningar.
Du behärskar både svenska och engelska mycket väl och har B-körkort.
Som person är du:
• Strukturerad - Stundtals kan tempot vara högt och det gäller att vara strukturerad för att hantera det.
• Ansvarsfull - du arbetar aldrig ensam, i teamet är man alltid minst 2, men du får ett stort ansvar för problem och lösningar
• Gilla att lösa problem - Att identifiera vad som ligger bakom ett problem är en stor del av det dagliga arbetet.
• Social - Du har många kundkontakter varje dag. Vi sitter i kundens lokaler och umgås med övriga delar av verksamheten under en arbetsdag.
• Pedagogisk - Lika viktigt som att identifiera problem är att kunna förmedla lösningen.
• Självgående - Det förekommer tider där man arbetar självständigt i Service desk. Det gäller då att kunna fatta rätt beslut utan att ha kollegor att bolla med.
Publiceringsdatum2016-06-01Så ansöker duVälkommen med din ansökan!
Har du frågor om anställningen eller arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta Anna Aurell-Sundvall på
Sökord: Skiftarbete, servicedesk, IT, heldepsk, Support, IT-tekniker, ärendehanteringssystem, 2:nd line, 1:st line, SLA, Servidedesk, konsult
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-08
Ange följande referens när du ansöker: 4126
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Aurell-Sundvall 08 - 736 29 66
aau@se.experis.comFöretagManpowerGroup Solutions
AdressManpowerGroup Solutions
11181
11181 0180
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 2883021
Observera att sista ansökningsdag har passerat.