IT Konsult

Centrum för IT-kommunikation / Supportteknikerjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Centrum för IT-kommunikation i Västerås

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Landstinget Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 6 500 anställda. Sedan årsskiftet är Centrum för IT- Kommunikation en av landstingets centrumbildningar för landstingsgemensamma funktioner. I uppdraget ingår att utveckla och säkerställa strategiskt, taktiskt och operativt stöd till ledning och verksamheter för att stödja utvecklingen av landstingets IT- och teletjänster
IT Centrum söker 2 serviceinriktade IT-tekniker till IT Supporten
Enheten IT Supporten inom IT Centrum har till uppgift att agera som Single Point of Contact för IT relaterade frågor och ärenden inom Landstingets verksamheter. Huvudsyftet är att ge de olika verksamheterna det IT stöd och den support de behöver med så bra och effektiv service som möjligt.

Publiceringsdatum
2011-03-20

Dina arbetsuppgifter
Landstinget har en tekniskt avancerad miljö med över 5000 nätverksanslutna persondatorer och ca 250 servrar. Våra miljöer bygger främst på Windows-baserade lösningar. Som databashanterare används Oracle och SQL server. Landstinget har en centralt styrd klientmiljö och använder CA Unicenter som servicedesk, CMDB och övervakningsfunktion.
Som medarbetare i IT Support kommer du att arbeta roterande mellan olika funktioner och roller. De främsta funktionerna är First Line och Second Line. Rollen i First Line innebär att registrera ärenden i IT Centrums ärendehanteringssystem. Ärenden inkommer främst via telefon men även till viss del via e-post. Rollen innebär även att göra en bedömning och ställa en första diagnos för att kunna kategorisera och prioritera ärendet. Inom ramen för arbetet löses även ärenden av enklare karaktär. Rollen i Second Line innebär att arbeta med djupare felsökning och åtgärdande av inkomna ärenden samt till viss del även med rådgivning. Målsättningen är att i Second Line lösa alla ärenden som kan lösas på distans.
I dagsläget arbetar sju personer i IT Support och hanterar 180-250 inkommande ärenden per dag

Kvalifikationer
För att klara arbetet vill vi att du har en relevant IT-utbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet inom området IT-support. Arbetet kräver goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Goda kunskaper i Microsoftmiljöer är en förutsättning.
Erfarenhet och kunskaper inom Fjärrstöd, Active Directory, Servicdesk, Ärendehanteringssystem, Klient och server, ITIL, Lotus Notes, Nätverk och IT-säkerhet är meriterande.
Arbetet är utåtriktat och innefattar mycket kontakter med såväl kunder som kollegor vilket gör att vi ställer stora krav på din sociala kompetens och din kommunikativa förmåga, vi vill att du ska kunna arbeta i grupp och vi förutsätter att kunskapsöverföring är naturligt för dig. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Tillsvidare, Heltid
Tillträde snarast enligt överenskommelse
Upplysningar
För information om tjänsten och enheten: kontakta enhetschef Daniel Skipper 021-17 62 99
Då urvalsarbete och intervjuer sker löpande under ansökningstiden ber vi dig att söka snarast möjligt!
Facklig företrädare
För SKTF: Thomas Lund 021- 17 61 79
Välkommen med din ansökan och CV försedd med referensnummer HRLV110148 senast 1 april till vår myndighetsbrevlåda: centrumadm@ltv.se eller till Landstinget Västmanland Centrum för administration, Landstingsarkivet 72189 Västerås

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-01
Ange följande referens när du ansöker: HRLV110148
Ansökan kan skickas till e-postadress: centrumadm@ltv.se

Företag
Centrum för IT-kommunikation

Adress
Centrum för IT-kommunikation
Centrallasarettet
72189 Västerås

Kontorsadress
Centrallasarettet ing 4
Västerås

Jobbnummer
880968

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Centrum för IT-kommunikation

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Centrum för IT-kommunikation: