Interimskonsult inom området Ekonomi/Controlling

Telin Rekrytering & Konsult Syd AB / Administratörsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telin Rekrytering & Konsult Syd AB i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2018-09-27

Om tjänsten
Är du en erfaren ekonomichef eller controller? Driver du kanske eget företag och erbjuder ekonomiresurser?

Vi är alltid på jakt efter kompetens inom områdena ekonomi, redovisning och controlling. Vi har en stor bredd och samarbetar med flera spännande kunder i Kalmar län som har ett tillfälligt resursbehov, och därför väljer att satsa på kortare eller längre interimsuppdrag.

Det finns många orsaker till varför ett företag satsar på en interimslösning. Ofta i samband med en omorganisation, en merge, förändringsarbete, arbetstoppar eller föräldraledighet. Uppdraget kan både bestå av en blandning av operativt arbete och strategiskt arbete.

Du får med andra ord möjlighet att vara med på en utvecklande resa hos flera olika företag, uppleva olika affärsmodeller och företagskulturer, och framförallt möta många intressanta människor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en controller- eller ekonomiutbildning i botten och flerårig erfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete. Uppdraget kräver en god ekonomisk förståelse och förmågan att prioritera och driva både dig själv och arbetet framåt.

Som person är du noggrann och strukturerad. Du har ett gott kritiskt tänkande och analytiska färdigheter för att identifiera problem och hitta lösningar. Du tar ett stort ansvar för din uppgift och du levererar alltid ditt arbete i tid och med högsta kvalité.

För att lyckas i rollen krävs det att du är flexibel och har ett genuint engagemang som gör att du snabbt kan sätta dig in i verksamheten. Att du är initiativtagande och brinner för frågor såsom lönsamhet och verksamhetsutveckling är något vi värdesätter högt.

Uppdraget kräver att du är en mycket god användare av MS Office med betoning på Excel. Du har också erfarenhet av olika affärs- och ekonomisystem och har lätt för att använda dem.

Dina kunskaper i svenska och engelska är goda, både i tal och skrift. Meriterande är om du har arbetat i större internationella bolag.

B-körkort och tillgång till egen bil är en fördel.

Om arbetsgivaren:

Telin Rekrytering & Konsult och vår kund blir din uppdragsgivare och du utför arbetet på plats hos dem i deras miljö eller på distans.

Uppdragets omfattning kan vara på 50-100 %, med start enligt överenskommelse.

Längden på uppdraget varierar men är sällan kortare än 2-3 månader.

Vi tillämpar juridiskt säkerställda underkonsultavtal.

Hur du ansöker:

Du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se

Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.

Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Petersson på telefon 070-377 45 74 eller e-post linda@telinrekrytering.se

Välkommen med din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
Interimsuppdrag Interimsuppdrag

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Petersson 070-3774574

Företag
Telin Rekrytering & Konsult Syd AB

Adress
Telin Rekrytering & Konsult Syd AB
Skeppsbrogatan 47
39231 Kalmar

Kontorsadress
Skeppsbrogatan 47 39231 Kalmar

Jobbnummer
4371724

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telin Rekrytering & Konsult Syd AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telin Rekrytering & Konsult Syd AB: