Interim funktionsansvarig ekonomichef till försvarsmaktens HR-centrum sökes

Bemannia Kontor AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2022-10-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Interim funktionsansvarig ekonomichef till försvarsmaktens HR-centrum sökes" (publicerad 2022-10-26) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-10-25

Om tjänsten
Vill du vara med och göra Försvarsmakten till Sveriges bästa arbetsgivare och bidra till starkare försvar?

Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete där du får möjlighet att arbeta med hela FM HRCs ekonomi. Förbandet Försvarsmaktens HR centrum (FM HRC) är Försvarsmaktens centrala stöd inom HR. Du kommer ingå i FM HRC:s avdelning Gen/Plan/Ek vars främsta uppgift är att planera, och genomföra och följa upp samt bedriva ekonomiarbete på förbandet. Din roll som ekonomichef innebär att du ingår stabens ledningsgrupp, men du har inte personalansvar utan samordnar arbetet inom ekonomi tillsammans med dina två ekonomihandläggare. Avdelningen består av tre medarbetare på plan, tre medarbetare på genomförande samt tre medarbetare på ekonomi.

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomichef ingår du i staben och kommer leda, fördela, samordna och utveckla arbetet inom ekonomiområdet. Du ansvarar bland annat för ekonomisk planering och uppföljning, rapportering samt ekonomiadministration. Du arbetar med redovisning/internkontroll och övergripande resultat. Likaså budgeteringsprocessen, prognostisering och analysarbete. Återrapportering genom månads-, kvartals och årsrapporter, i stödsystem PRIO (SAP). Du kommer jobba både strategiskt med det ekonomiska helhetsperspektivet samtidigt som du är operativ och kan gå ner på detaljnivå för att bättre förstå utvecklingsbehov och driva verksamheten framåt. Du informerar och utbildar i ekonomifrågor till cheferna på förbandet. I större ekonomiska frågor samarbetar du med Försvarsmaktens högkvarter.

Kvalifikationer
• Civilekonom eller motsvarande utbildning
• Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete
• Stor vana av att arbeta i ekonomiska processer
• Givetvis goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel
• Identifierade ledaregenskaper

Meriterande

• Erfarenhet av ekonomiarbete på myndighet
• Tidigare erfarenhet inom Försvarsmakten
• Erfarenhet av systemet PRIO/SAP
• Flerårig erfarenhet som ekonomichef/ekonomiansvarig

Du som är egen företagare är också välkommen att söka tjänsten.

Dina personliga egenskaper
Du arbetar bra med andra människor, både som lagspelare och som ledare och har lätt att skapa kontaktytor inom organisationen. Du är bra på att kommunicera tydligt och på att motivera för att uppnå gemensamma mål. Du har också god vana att fördela arbetsuppgifter så att din medarbetares kompetens används och utvecklas på ett bra sätt. Som person är du ansvarsfull, trygg och stabil. Du hanterar förändringsarbete och ändrade förutsättningar med ett strukturerat och målinriktat arbetssätt. Du har analytisk förmåga och ett stort intresse för uppföljning av verksamhet. Rätt person tänker strategiskt och har ett brett och övergripande förbandsperspektiv på frågor. Slutligen har du en attityd i enlighet med Försvarsmaktens värdegrund. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Övrig information
Arbetsort Stockholm, Gärdet

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bemannia Kontor AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Kontakt
Peter Stavling
peter.stavling@bemannia.se
08-84 53 00

Jobbnummer
7109339

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor AB: