Intäktsadministratör

Söderberg & Partners / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2016-06-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Intäktsadministratör" (publicerad 2018-02-22) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Söderberg & Partners i Stockholm, Solna, Uppsala, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Söderberg & Partners är Sveriges ledande fristående rådgivare och förmedlare av
försäkringar och finansiella produkter. Vi har tillgång till Nordens största fristående
analysavdelning, vilken dagligen följer försäkringsbolagen, bankerna, fondbolagen
och investmentbankerna ur ett produktperspektiv. Söderberg & Partners-koncernen har ca 1000 medarbetare.

Söderberg & Partners har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang och intresse för sina respektive arbetsområden. Detta skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer. Vi söker, och premierar, medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Är du noggrann och serviceinriktad och har lätt för att arbeta med siffror? Gillar du analysarbete och att effektivisera befintliga processer? Ser du en framtid på en ekonomiavdelning i ett ledande bolag?

Söderberg & Partners söker en administratör till vår ekonomiavdelning med tillträde så snart som möjligt. Det är bra om du har någon utbildning inom ekonomi, men det viktigaste är inte att du har stor erfarenhet utan att du har en positiv inställning, arbetar noggrant och effektivt, fullföljer projekt samt har en vilja att hugga i där det behövs. Intäktsteamet har en mycket god stämning och består av 5 kollegor och ingår i ekonomiavdelningen som består av ca 25 medarbetare. Vi har ett nära samarbete inom gruppen där vi hjälper varandra men vi har även mycket kontakt med våra finansiella rådgivare och kontaktpersoner på försäkringsbolagen.

Arbetsuppgifterna består av att redovisa intäkter för koncernens rådgivningsbolag, upprätta avräkningar för de olika rådgivarbolagen, analysera koncernens intäkter samt utförande och avstämningar av banktransaktioner i vårt värdepappersbolag. Vidare strävar vi ständigt efter att förbättra befintliga processer och rutiner och där ser vi dig som en kommande nyckelperson. Goda kunskaper i Excel är nödvändigt eftersom det används i viktiga delar av våra arbetsprocesser.

Vi ser gärna att du:

Är noggrann och strukturerad

Effektiv, stresstålig och självgående

Serviceinriktad, kommunikativ och trygg i dig själv

Har stor datavana och goda kunskaper i Excel

Är analytisk och gillar att jobba med siffror och stora datamängder

Kunskap i SQL är meriterande men inget krav

Tjänsten är på heltid med tillträde omgående. Vi rekryterar löpande så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt.

Kontaktperson: Anders Hjelmberg, Provisionsansvarig, 0761-26 62 18

Varaktighet, arbetstid
Heltid Rekrytering

Publiceringsdatum
2016-06-28

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Söderberg & Partners

Adress
Söderberg & Partners
Box 7785
10396 STOCKHOLM

Kontorsadress
Box 7785 10396 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2927692

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Söderberg & Partners

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Söderberg & Partners: