Intäktsadministratör

Söderberg & Partners / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Söderberg & Partners i Stockholm, Solna, Uppsala, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Söderberg & Partners grundades 2004 och är en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter. Vi bedriver verksamheter inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering.Söderberg & Partners har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang och intresse för sina respektive arbetsområden. Detta skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer. Vi söker, och premierar, medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Är du noggrann och serviceinriktad och har lätt för att arbeta med siffror? Gillar du att driva projekt och att effektivisera befintliga processer? Ser du en framtid på en ekonomiavdelning i ett ledande bolag?

Söderberg & Partners söker en administratör till vår ekonomiavdelning med tillträde så snart som möjligt. Det viktigaste är inte att du har stor erfarenhet utav redovisning utan att du arbetar noggrant och effektivt, är självgående, ansvarsfull och har en positiv inställning. Teamet har en mycket god stämning och består av 3 kollegor och ingår i ekonomiavdelningen som består av ca 40 medarbetare. Vi har ett nära samarbete inom gruppen där vi hjälper varandra men vi har även mycket kontakt med våra finansiella rådgivare och kontaktpersoner på försäkringsbolagen.

Arbetsuppgifterna består av att redovisa intäkter för koncernens rådgivningsbolag, upprätta avräkningar för de olika rådgivarbolagen, analysera koncernens intäkter samt utförande och avstämningar av banktransaktioner i vårt tillståndspliktiga bolag. Vidare strävar vi ständigt efter att förbättra befintliga processer och rutiner och där ser vi dig som en kommande nyckelperson. Goda kunskaper i Excel är nödvändigt eftersom det används i viktiga delar av våra arbetsprocesser.

Vi ser gärna att du:
• Är noggrann och strukturerad
• Effektiv, stresstålig och självgående
• Serviceinriktad, kommunikativ och trygg i dig själv
• Har stor datavana och goda kunskaper i Excel
• Är analytisk och gillar att jobba med siffror och stora datamängder
• Kunskap i SQL är meriterande men inget krav

Tjänsten är på heltid med tillträde omgående. Vi rekryterar löpande så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt.

Placering: Regeringsgatan 45, Stockholm
Anställningsstart: Snarast, efter överenskommelse
Sista dag att ansöka är 2018-03-21
Kontaktperson: Marina Nygren, HR, 08-451 50 54

Vi har redan tagit beslut om annonsering samt rekryteringsprocess för denna tjänst och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med försäljare av annonsplatser och rekryteringsfirmor.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-02-22

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Söderberg & Partners

Adress
Söderberg & Partners
Box 7785
10396 STOCKHOLM

Kontorsadress
Box 7785 10396 STOCKHOLM

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Söderberg & Partners

Jobbnummer
3981232

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Söderberg & Partners

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Söderberg & Partners: