Innesälj & Kundsupport för uppdrag på Arlanda
Manpower Försäljning/Kundservice Huvudkontor / Butikssäljarjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Manpower Försäljning/Kundservice Huvudkontor i Sigtuna,
Uppsala,
Danderyd,
Knivsta,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Kanske är det via oss som du hittar ditt drömjobb? Välkommen att registrera ditt CV och söka någon av våra tjänster.
Publiceringsdatum2015-12-15Dina arbetsuppgifterFör kunds räkning söker vi nu en medarbetare till kundtjänstroll på Arlanda.
I rollen ingår att du erbjuder kommunikationstjänster inom områdena data, telefoni & radio. Avdelningen Innesälj & Kundsupport stöttar affärer och säkerställer att de tjänster kundföretaget erbjuder till externa och interna kunder levereras och supporteras i samarbete med
kundens partners.
I rollen som Innesäljare ingår:
• Försäljning via telefon av kundens produkter och tjänster till interna och externa kunder.
• Ge stöd till kundens utesäljare samt delta aktivt i försäljningsprocessen.
• Upprätta behovsanalyser, genomföra kreditkontroll och offerter.
• Säkerställa att avtal är baserade på antagna villkor, prisplaner och offertmallar.
• Teckna leveransavtal.
• Uppföljning och rapportering enligt rapporteringsplan.
• Rapportera på daglig basis i kundhanteringssystem.
• Fylla i beställningsmallar och orderbekräftelse.
• Ta emot, utreda och besvara interna och externa ärenden, administrativt säljstöd,
orderentry, koordinering av supportärenden.
• Administrera fakturering av samtliga tjänster/produkter.
• Leveranskontroll och kontering av leverantörsfakturor.
• Rapportera inkommande ärenden i aktuellt ärendehanteringssystem.
• Uppdatera förändringar i kund/användarens tjänsteportfölj.
Förnärvarande används bland annat
Teleopti Pro, IFS8 och MS Excel.
• Aktivt verka för att stödverktyg och effektiva processer utvecklas för att underlätta support och försäljning av tjänsterna både externt och internt.
• Delta i relevanta mötesforum, t.ex. veckomöten, kundmöten, produktråd och
marknadsmöten.
Vem är du?
Akademisk examen gärna med inriktning mot ekonomi/marknadsföring eller
motsvarande arbetslivserfarenhet.
Erfarenhet av försäljning, relationsbyggande och problemlösning på kundens villkor
• Förmåga att se och driva affärsmöjligheter inom data/telekom/radio och kopplingen till företagets strategiska mål och prioriteringar
• Uttrycker sig väl på svenska och engelska, både i tal och skrift
Kontaktperson för detta jobbDu söker tjänsten via
www.experis.se med registrerad CV. Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef
carina.haggquist@se.experis.comVarmt Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarina Häggquist 018-18 59 71
FöretagManpower Försäljning/Kundservice Huvudkontor
AdressManpower Försäljning/Kundservice Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 2577946
Observera att sista ansökningsdag har passerat.